Centura Bucureștiului este un coșmar pentru șoferi. Constănțenii are vor să ajungă dincolo de capitală pierd mult timp în zonă, dar asta s-ar putea schimba destul de curând.
Se lucrează în aceste luni la Autostrada 0, care leagă Autostrada Constanța – București de Autostrada București – Pitești.
A0 este împărțită în două zone, nord și sud. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat azi șantierul de sud, care este împărțit în trei loturi.
„Toate loturile de pe A7 sunt în lucru. Se merge cu o viteză foarte bună. Am fost pe A0 sud, acolo sunt 3 loturi, două dintre ele sunt în execuţie, al treilea, o companie din Grecia. Pe cele două lucrurile merg bine, unul din loturi va trebui finalizat vara aceasta, cealaltă anul acesta. Sunt spre 34 de kilometri. Acest A0 Sud care e autostradă ar trebui să facă legătura între A1 şi A2. Cel de al treilea va fi finalizat în aprilie 2024. Sunt mulţumit de ritmul de execuţie pe cele două loturi pe care le-am văzut azi. Au toate şansele să se înscrie în termen. În schimb am tras şi un semnal de alarmă pe ceea ce înseamnă lotul 1 care este la 30% şi care în luna mai trebuie să fie la 50%, e vorba de compania din Grecia. A0 nord sunt patru loturi, de două dintre ele sunt foarte mulţumit, de cum merg lucrurile unde e o companie românească. Pe al treilea lot s-a semnat contractul cu o companie din China. Au fost patru decizii ale instanţei care ne obligă să semnăm cu această companie. Ultimul lot este asemănător cu istoria de la Aeroportul Otopeni pe care o vedem pe stenograme. Vă dau un exemplu, compania a decis de câteva ori că o altă companie a câştigat. S-a mers la CNSC s-a mers în instanţă, într-un final, ultima decizie a unei instanţe a fost: nu e câştigător asta pe care l-aţi dat voi la CNAIR, e cealaltă. Procedural îi chemi să vină cu actele să semnezi contractul, au termen două săptămâni. Nu au venit. Automat, conform legii, treci la următorul. Ce credeţi că s-a întâmplat? Compania care nu a venit cu documentele a contestat. Mi se pare o formă de sabotare. Mi se pare de noaptea minţii”, a declarat Grindeanu.
Acesta a spus că speră ca lotul 3 să fie gata în aprilie 2024. Aceasta este data optimistă la care am putea circa din Constanța în Pitești numai pe autostradă.
,,Am verificat astăzi alături de Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar, Excelența Sa Domnul Özgür Kıvanç Altan și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, lucrările de construcție a loturilor 1 și 2 din A0 Sud. Lucrările pe lotul 1, Glina – Vidra (16,93 km), au ajuns la un stadiu de 61,8%. Cele de pe lotul 2, Vidra – Bragadiru (16,30 km), sunt puțin mai avansate fiind la stadiul fizic de 72,12%. Ambele loturi au ca termen contractual de finalizare acest an.”, a declarat și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Date tehnice
Lotul 1: Glina – Vidra (16,93 km)
Antreprenor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS
Valoare contract: 830,68 milioane lei fără TVA
Stadiu fizic: 61,8%
Sursă de finanțare: POIM
Ordin începere lucrări: 01.03.2021
Dată finalizare: 27.10.2023
Lotul 2: Vidra – Bragadiru (16,30 km)
Antreprenor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS
Valoare contract: 750,85 milioane lei fără TVA
Stadiu fizic: 72,12%
Sursă de finanțare: POIM
Ordin începere lucrări: 18.08.2020
Dată finalizare: 24.06.2023
Pe când o autostradă Constanta Focșani sau macar un drum expres ?
Mulțumesc !
Vrei si pina la Focsani sa vina autostrada? Unde te crezi in Germania?
De ce nu?
Doamne ajuta! Cat Mai repede, asa poate scapam Constanta de plaiesi.
Stii ca autostrazile au 2 sensuri, da?