- Caravana „Bună ziua, Schimbare!” staționează în fața Consiliului Local din Cobadin, județul Constanța, în perioada 9-13 septembrie 2024.
- Conceptul de unitate mobilă, care circulă într-un camion modular, a fost dezvoltat pentru a simplifica accesul comunităților locale din România la servicii financiare și tehnologie.
Caravana „Bună ziua, Schimbare!”, o inițiativă comună a Băncii Comerciale Române și Vodafone România, în parteneriat cu OMNIASIG Vienna Insurance Group și BCR Asigurări de Viață VIG, a ajuns luni, 9 septembrie, în localitatea Cobadin din județul Constanța.
Camionul modular va staționa până vineri, 13 septembrie, în fața Consiliului Local și va oferi locuitorilor acces la servicii și produse financiare, la tehnologie, dar și la cursuri de educație financiară. De la începutul anului, camionul modular „Bună ziua, Schimbare!” a staționat în localitățile Poienile de Sub Munte, județul Maramureș, Crasna, județul Sălaj, Pâncota, județul Arad, Tășnad, județul Satu Mare și Vorona, județul Botoșani.
Caravana „Buna ziua, Schimbare!” facilitează accesul comunității și la servicii de protecție și asigurări generale și de viață și găzduiește o serie de sesiuni dedicate agricultorilor din zonă. Aceștia vor putea afla cum să acceseze finanțare pentru dezvoltarea propriilor afaceri, pentru producție și echipamente agricole. În același timp, în vederea dezvoltării agriculturii durabile și performante vor exista sesiuni de informare despre fondurile europene disponibile, dar și despre politicile agricole la nivel național și european.
„Caravana «Bună ziua, Schimbare!» aduce în Cobadin incluziunea financiară și tehnologică mai aproape de comunitatea locală. Pentru că regiunea oferă localnicilor numeroase oportunități de dezvoltare, venim în sprijinul acestora cu resursele de care au nevoie pentru a-și îmbunătăți viața de zi cu zi. Acest proiect face parte dintr-o serie de inițiative prin intermediul cărora ne dorim să construim o Românie inteligentă financiar. Convingerea noastră, care stă, de altfel, la baza misiunii BCR, este că educația financiară este pentru toți. Astfel, până acum, peste 1 milion de români au beneficiat gratuit de proiecte precum Școala de Bani și Coaching Financiar unde au învățat să aleagă bine pentru ei. Ne bucură deschiderea cu care comunitățile îmbrățișează toate proiectele pe care le implementăm la nivel local, iar acest fapt ne motivează să continuăm.”, a declarat Laurențiu Vasilief, Director Zonal Retail BCR.
Beneficii pentru locuitorii din Cobadin prin intermediul caravanei:
- Acces ușor și rapid la servicii și produse financiare BCR utile în viața de zi cu zi, cum ar fi cont curent, carduri, asigurări, digital banking, precum și la pachete Vodafone de servicii de telecomunicații și tehnologie – telefoane și accesorii, abonamente și oferte de telecomunicații, care includ servicii mobile, broadband fix și TV;
- Facilitarea accesului la informații de educație financiară și digitală, adaptate în funcție de vârstă: de la cursuri de responsabilizare financiară și antreprenoriat în comunitățile rurale, la transformare digitală și cybersecurity.
Punctul de lucru mobil BCR și Vodafone va fi deschis de luni până vineri, în intervalul orar 10:00-16:00, până pe 13 septembrie. Doi experți, unul în domeniul financiar-bancar și unul din zona de tehnologie și telecomunicații, vor fi prezenți permanent și vor oferi consiliere personalizată pornind de la nevoile reale ale comunității.
La biroul bancar din cadrul unității mobile se vor putea efectua digital, asistat de consilieri, următoarele operațiuni:
- Deschideri de cont curent și carduri de debit
- Deschideri de depozite și conturi de economii
- Solicitări de carduri de credit
- Acces la digital banking
- Solicitări pentru credite de consum, precum și refinanțări și restructurări
- Asigurări de venituri, de șomaj și de incapacitate de muncă
- Asigurări de locuință (obligatorii si facultative) și asigurări de protecție a bunurilor personale
- Asigurări de călătorie
- Consiliere și asistență pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanțare în mediul rural prin BCR Social Finance și leasing prin BCR Leasing.
De asemenea, camionul modular este dotat cu un echipament multifuncțional, care va putea oferi următoarele operațiuni:
- Eliberare lei sau euro, în numerar
- Depunere numerar în calitate de persoană fizică – în conturile curente, conturile de rambursare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane
- Plată numerar a facturilor curente către furnizori
- Reîncărcare cartele Vodafone
- Eliberare mini extras
- Interogare sold
- Schimbare PIN
În ceea ce privește zona de tehnologie și telecomunicații, clienții vor putea accesa ofertele de abonamente pentru servicii fixe (internet și televiziune) și pe cele de servicii mobile, vor putea testa și achiziționa dispozitivele disponibile pe platforma comercială Easytech (televizoare, tablete, trotinete, aspiratoare robot, etc.) și își vor putea plăti factura sau reîncărca cartela în aplicația My Vodafone sau la ATM-ul BCR.
„Bună ziua, Schimbare!” în retrospectivă
Caravana „Bună ziua, Schimbare!” a început traseul său prin România în octombrie 2022, cu misiunea de a ajunge în cât mai multe localități din țară. Numai în primul an camionul a parcurs peste 6.000 de kilometri și a vizitat 14 comunități rurale sau mici urbane din regiunile Muntenia, Oltenia, Moldova, Transilvania, Banat, Maramureș și Crișana.
De la începutul anului, camionul modular „Bună ziua, Schimbare!” a staționat în localitățile Poienile de Sub Munte, județul Maramureș, Crasna, județul Sălaj, Pâncota, județul Arad, Tășnad, județul Satu Mare și Vorona, județul Botoșani. Locuitorii au beneficiat de acces simplificat la servicii și produse bancare, de asigurări, de telecomunicații și tehnologii inovatoare, precum și la ateliere de educație financiară și digitală, dedicate inclusiv copiilor lor.
***
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 18 birouri mobile dedicate companiilor și 318 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 69% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienții BCR dispun de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale (2.000 de echipamente) și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.