CARTEA DE IDENTITATE: Ce obligații avem la schimbarea domiciliului

Există situaţii când schimbăm domiciliul. În astfel de cazuri, este important de ştiut că, potrivit legii, nu trebuie depăşit termenul de 15 zile pentru solicitarea unui nou act de identitate. În caz contrar, sunteţi pasibili de amendă, care este cuprinsă între 40 şi 80 lei.

Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Constanţa vă pune la dispoziţie informaţiile necesare în cazul schimbării de domiciliu.

Atunci când dobândesc o proprietate, cetăţenii doresc înscrierea în  actul de identitate a noii adrese de domiciliu. Statul, prin evidenţa persoanelor, urmăreşte o actualizare continuă a evidenţelor sale oficiale cu domiciliul, datele de stare civilă şi imaginea cetăţeanului. Actul de identitate trebuie să conţină domiciliul statornic al cetăţeanului.

Ce documente sunt necesare pentru obţinerea unui nou act de identitate, motivat de schimbarea domiciliului:

Pentru un nou act de identitate pe motiv de schimbare a domiciliului sunt necesare următoarele documente:

  • actul de identitate, aflat în posesie;
  • certificatul de naştere (original şi fotocopie);

DUPĂ CAZ, în funcţie de situaţia în care te afli:

  • certificat de căsătorie  (original şi fotocopie);
  • sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă/ certificat de divorţ – inclusiv Convenţia între soţi cu privire la minori (original şi fotocopie);
  • certificat de deces al soţului/soţiei,  (original şi fotocopie);
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani  (original şi fotocopie);
  • actul prin care se face dovada spaţiului în care locuieşti (vezi care sunt acestea) (copie şi original).
  •  

IMPORTANT DE ŞTIUT:

Chiar dacă eşti major, iar domiciliul din cartea de identitate va fi cel al părinţilor, trebuie să fii însoţit de unul dintre ei, pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu.

Dacă spațiul de locuit este al unei alte persoane, va trebui să fii însoţit de aceasta pentru a-și da consimțământul de primire în spațiu.

Dacă proprietarul spațiul de locuit nu se poate deplasa la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, declaraţia acestuia de primire în spaţiu poate fi dată în faţa poliţistului de siguranţă publică, a notarului public din țară/străinătate ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.

De asemenea, trebuie să prezinţi chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, în valoare de 7 lei.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Ați văzut mașini abandonate în Constanța? Poliția Locală vă cere sprijinul

mie sept. 18 , 2019
Poliția Locală Constanța continuă campania de identificare a autovehiculelor abandonate sau fără stăpân de pe domeniul public sau privat al municipiului Constanța. Această campanie are ca obiectiv specific eliberarea domeniului public sau privat al unității administrativ-teritoriale care a fost ocupat în mod nelegal, asigurarea fluenței și siguranței rutiere în municipiul […]
mașină abandonată constanța

V-ar putea interesa și: