Reclama este sufletul comerțului. Se pare că și al politicii. Așa se face că politicienii cheltuie sume importante pentru a se promova sau pentru a-și promova ideile.
Una dintre cele mai eficiente metode este reclama pe Facebook. Principalele trei partide din România au cheltuit, în intervalul 28 martie 2019 – 15 octombrie 2020, 4.183.157 de lei pentru a-și promova postările pe această rețea de socializare. Asta înseamnă, în medie, circa 7.400 de lei pe zi, în fiecare zi.
Pe primul loc este Partidul Național Liberal, cu 2.501.658 de lei, urmat de Alianța USR PLUS, cu 1.681.499 de lei și de Partidul Social Democrat, cu 1.464.210 lei.
Sumele vor crește, mai mult ca sigur, în viitorul apropiat, în precampania și campania pentru alegerile parlamentare. De pildă, USR PLUS are în derulare o postare prin care invită oamenii să semneze listele pentru alegeri, postare promovată cu aproape 5.000 de lei.
Există și partide care nu par foarte interesate de promovarea pe Facebook, dacă ne uităm la sumele investite.