Pilotul Radu Serghei, care și-a pierdut viața în tragedia aviatică produsă în Tuzla, pilota un avion al SC Regional Air Services SRL. Era pasionat și zbura ori de câte ori avea ocazia.
SC Regional Air Services SRL este o societate administrată de Adrian Ștefan Vasilache.
În anul 2017, societatea a avut o cifră de afaceri de 38.439.069 lei, un profit de 303.342 lei și 103 angajați. Profitul este numai o foarte mică parte din cel înregistrat de companie în perioada sa de glorie. E numai a zecea parte, de pildă, față de anul 2012, când a raportat un profit de peste 3,3 milioane lei.
Potrivit bilanțului financiar-contabil, SRL-ul avea, în 2017, datorii totale de 20.649.848 lei.
Regional Air Services SRL are ca asociați pe SC Regional Air Suport SRL, din Bucureşti, şi Adrian Ştefan Vasilache, născut 1963, în Bacău. Cei doi asociaţi deţin câte 50% din capitalul social al societăţii. Regional Air Suport SRL a fost înmatriculată în anul 1999 şi are sediul social în Bucureşti. Asociat unic al societăţii este Dorin Ivaşcu, născut pe 18.07.1954, în Braşov.
În anul menţionat, DNA Constanţa i-a trimis în judecată pe Adrian-Ştefan Vasilache, Ovidiu şi Florin Buzatu, Manuel Zaharia şi Laurenţiu Zanfir – comisar la Garda Financiară Constanţa, subordonatul de atunci al lui Cristian Radu. Aceştia au fost acuzaţi de şantaj şi complicitate la şantaj, fapte săvârşite împotriva unui om de afaceri, cu scopul de a-l determina să-şi cedeze participaţiile dintr-o societate comercială extrem de profitabilă. Pentru a-şi atinge scopul, fraţii Buzatu au cerut ajutorul lui Adrian-Ştefan Vasilache, directorul aeroportului privat din Tuzla. Mai departe, acesta a discutat cu Manuel Zaharia, care la rândul său a obţinut intervenţia comisarului Zanfir de la Garda Financiară. Intrându-şi în rol, gaborul s-a apucat de controale şi amenzi, până a intrat DNA-ul pe fir şi i-a trimis pe toţi în judecată. Deşi condamnaţi pe fond pentru faptele lor, inclupaţii au fost în cele din urmă achitaţi, în căile de atac. Însă întâmplarea în sine este suficientă pentru a proba legături de interese extrem de profunde, care explică în bună parte prezentul şi trecutul. Detalii AICI.
În 2016, printr-o societate de avocatură, RAS Tuzla cerea primului ministru de atunci ca aeroportul să primească finanțare de la stat. Iată ce scriau avocații săi în 2016:
„Pana in prezent, pe parcursul a 9 (noua) ani, in ciuda a numeroase memorii, accesul Aeroportului Tuzla la finantare a fost in permanenta blocat, in timp ce restul aeroporturilor din Romania au beneficiat de finantare de ordinul zecilor si sutelor de milioane de Euro, in mod neconditionat si fara eforturi birocratice, doar pentru ca detineau capital de stat. Prin finantarea masiva a tuturor aeroporturilor de stat din Romania, Aeroportul Tuzla a fost pus intr-o pozitie extrem de dezavantajata, iar daca aceasta situatie se va perpetua in urmatorii 14 ani, Aeroportul Tuzla risca sa fie eliminat in mod deliberat de pe piata serviciilor. Performantele Aeroportului Tuzla au fost obtinute pana in prezent cu eforturi uriase, fara finantare publica, iar aceste performante nu pot fi ignorate si cu atat mai mult nu pot fi sanctionate de catre autoritati. Dezvoltarea economica aduce beneficii intregii societati, iar economia nationala nu inseamna doar sectorul de stat. Autoritatile au obligatia sa ia toate masurile pentru a incuraja dezvoltarea economica, indiferent de forma de proprietate, astfel incat accesul tuturor operatorilor economici la piata serviciilor sa fie asigurat in conditii nediscriminatorii – asa cum impune legislatia europeana. Avand in vedere aceste aspecte, va solicitam sa reconsiderati atat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă cat si Master Planul General de Transport, in scopul conformarii acestor documente la prevederile constitutionale si europene si al eliminarii elementelor care conduc la distorsiunea mediului concurential.”
Un comentariu la “Câți bani face Regional Air Services SRL, al cărui avion s-a prăbușit în Tuzla”