Cea mai vândută mașină din România nu mai este bătrâna Dacie.
În primul trimestru al anului 2018, aceasta a fost depășită de Opel, care a înregistrat o crește cu 56& a înmatriculărilor, marcând cel de-al cincilea an consecutiv de creştere în România, potrivit Ziarului Financiar.
La finalul primului trimestru al acestui an, Opel România înregistrează cea mai mare creştere a numărului de autovehicule înmatriculate, din top 10, cca +56%, conform datelor rapoartelor zilnice de înmatriculări autovehicule noi (PC + LCV), disponibile la această dată.
Marca Opel a înmatriculat în primul trimestru al acestui an cca 1.897 de modele, în timp ce anul trecut, în aceeaşi perioadă, înregistra 1.214.
Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de Volkswagen, cu 1.933 unităţi, şi Ford cu 1.910 unităţi.
Începutul lui 2018 consemnează cel mai mare volum de vânzări înregistrat în primele două luni din ultimii 10 ani, în creştere cu 20% faţă de aceea şi perioadă a anului trecut, la un volum de aproape 20.600 de autovehicule.
„Există, ca atare, un anumit optimism în rândul jucătorilor din piaţa auto, care se aşteaptă ca anul 2018 să fie al cincilea an consecutiv de creştere de la declanşarea crizei economice din 2009“, spun oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În continuare, vânzările sunt susţinute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale anului. Numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime două luni din 2018 (4.026 unităţi) este cu 47% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (2.741 unităţi); ca urmare şi ponderea lor a crescut în 2018 la 24% de la 21% în 2017.
Este însă de remarcat că această creştere importantă (la fel ca şi cea de anul precedent) a avut loc în afara programului Rabla, de fapt chiar înaintea demarării sale, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest Program nu mai este la fel de important în ceea ce priveşte decizia achiziţiei unui autovehicul.
În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele două luni din 2018 au fost înmatriculate 79.102 unităţi (cu 3,5% mai multe decât în aceeaşi perioadă din 2017).
„Este deci previzibil că şi în acest an vor fi aduse în ţară un număr relativ similar de autoturisme, adică peste 520.000 de unităţi. Este însă de remarcat în acest an o oarecare îmbunătăţire a vârstei acestor autoturisme rulate, creşterile de volume fiind datorate, în mare parte celor mai noi de şapte ani“, explică oficialii de la APIA.
Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 4.943 unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 1.933 unităţi şi Ford 1.910 unităţi.
La autoturisme, topul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 4.554 unităţi (27,5% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 31,9% faţă de primele două luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 1.784 unităţi (10,8% cotă de piaţă, volume în creştere cu 0,5% faţă de 2017); Skoda 1.629 unităţi (9,8% din total piaţă, volume în creştere cu 19,1%); Ford, cu 1.272 unităţi, (7,7% din total piaţă, volume în creştere cu 38,7%) şi Renault 1.017 unităţi (6,1% cotă de piaţă, plus 9,5%).
Pe modele, cu cele 1.670 unităţi vândute, Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime două luni din 2018, urmat de Duster cu 1.189 unităţi, Sandero 1.089 unităţi, Skoda Octavia 650 unităţi şi VW Golf 439 unităţi.