Primăria Constanța a anunțat, printr-un mesaj plin de entuziasm, că Mamaia și Constanța au intrat în cursa pentru destinația anului 2023. Ce nu ne-a spus este că înscrierea în program a fost plătită. Una dintre condițiile de participare este achitarea unui abonament.
„Constanța și Mamaia au intrat în cursa pentru DESTINAȚIA ANULUI 2023! Haideți să ne mobilizăm cu toții și să îi facem pe românii de pretutindeni să voteze pentru Constanța, orașul pe care îl iubim. Vă rugăm să votați Constanța la categoria ORAȘE CARE INSPIRĂ și Mamaia la categoria STAȚIUNI TURISTICE. Votul a început pe 20 martie și se va desfășura până pe 07 aprilie 2023. Asigurați-vă că ați votat în cel puțin 3 categorii!”, a transmis primăria. Vezi anunțul AICI.
Participarea costă
Înscrierea în acest concurs organizat de o firmă privată nu este gratuită.
Site-ul care a pus la cale concursul scrie clar că „eligibilitatea unui membru ca Participant este conditionata de calitatea de membru deplin, care se obtine prin achizitionarea unui abonament Start sau Pro.”
Un abonament Start costă 5.950 de lei pe an, în timp ce unul Pro costă 17.850 de lei.
„Primăria nu a plătit niciun leu. A fost inițiativa mediului privat din Organizația de Management a Destinației. Noi, ca primărie/OMD, susținem popularizarea acestei competiții.”, ne-a declarat George Măndilă, consilier al primarului Vergil Chițac și președinte al OMD Mamaia – Constanța.
Acesta a precizat că inițiativa a aparținut Patronatului Marea, prin Adrian Dinu, un om de afaceri, acționar, printre altele, la clubul Fratelli.
Adrian Dinu: „Mamaia este un brand foarte puternic de care toți ar trebui să avem grijă”
Am luat legătura și cu domnul Adrian Dinu, care ne-a răspuns a întrebări, dar a ținut să precizeze că are o supărare.
„Încep cu un mare of. Se pare că la noi tot e cu mega hate. Da, oarecum și eu am fost parte la inițiativă, am considerat că dacă acum orașul arată cum arată, din cauza șantierelor de pe străzi, că în Mamaia se relicitează plajele, se dau beach baruri jos, se vor construi altele, cu siguranță mai frumoase, asta nu ne-ar împiedica să ne promovam ca destinație de vacanța. Mamaia este un brand foarte puternic de care toți ar trebui să avem grija, este stațiunea cu cel mai mare număr de locuri de cazare de pe litoral! Dacă ar fi să ne luam după ego, frustrări și hate (și eu dau pe afară de foarte multe ori) ce ar însemna, să punem lacătul de afaceri, pe turism, pe tot? Încercăm să privim în viitor și să sperăm că totul va arăta mult mai bine! Este foarte normal să ne susținem destinația turistică, indiferent cum o văd unii. Din asta trăim noi, majoritatea constănțenilor.”, ne-a declarat acesta.
Ne-a mai spus că prețul plătit este confidențial.
„Ceea ce vă pot spune este că va fi susținut de către patronatul pe care îl reprezint, respectiv MAREA, patronat care este afiliat la federația FIHR, federația care la rândul său susține acest proiect.”, a subliniat acesta.
Adrian Dinu a subliniat că nu a dorit să implice nici primăria, nici OMD-ul, și că speră că acest concurs va fi un element pozitiv pentru Mamaia și Constanța.
Recomandare: Cluj, Iași, Sibiu sau Brașov au atras mai mulți turiști străini decât tot litoralul românesc
Zeci de angajați, firme pe profit
Fratelli funcționează pe firma Bros Café Trade, care a avut în anul 2021 o cifră de afaceri de 14.596.302 lei, un profit net de 2.810.872 lei și o medie de 49 de angajați. Adrian Dinu este și un investitor în imobiliare. În 2022, Primăria Constanța a eliberat un certificat de urbanism pentru SC Rentals SRL, prin Florin Adrian Dinu, pentru o investiție la Constanța. Potrivit acestuia, firma va construi un bloc de 5 etaje cu funcțiunea de locuințe colective. Adrian Dinu este administrator și este asociat în firmă cu Alexandru Dinu. În anul 2021, firma a raportat 22 de salariați, cu o cifră de afaceri de 2.158.837 lei, cu o cifră de afaceri de 620.813 lei.
Pe urmele Topliței
Mamaia concurează la categoria „stațiuni turistice” cu Vama Buzăului, Polovragi, Săcuieu, Călimănești, Ocnele Mari și Rodna. Constanța concurează la categoria „orașe care inspiră” cu Oradea, Iași, Timișoara, Brașov, Râmnicu Vâlcea.
Anul trecut, titlul de „stațiunea anului” a fost câștigat de Toplița. Stațiunea a beneficiat de emisiuni de promovarea pe toată durata anului 2022, de către organizatori. A fost începută şi o strategie de atragere a turiştilor străini. „Ne gândim tot la o campanie de genul info trip, cu influenceri străini”, preciza atunci reprezentantul unei agenţii de media şi marketing specializată în turism.
Cine este organizatorul
Site-ul care organizează concursul este deținut de firma EAD.RO INTERACTIVE SRL, care este deținută de Tomșa Gheorghe Adrian (49,62%), Nicoară Maria (44,5%) și Mîndruț Tudor Mihai (5,88%). Administrator este Nicoară Ilie Orlando. În 2021 a avut o cifră de afaceri de 235.796.370 lei, un profit de 7.115.005 lei și datorii totale de 55.517.911 lei, potrivit Confidas.ro. Adrian Tomşa este patronul Clever Media, companie care deţine posturile Look, Prima TV, Agro TV şi Profit TV.
EAD.RO Interactive SRL este firma care a achiziționat în 2019 drepturile pentru meciurile din Liga 1 Betano până în 2024 și care plătește pentru acest lucru 28 de milioane de euro.
Mamaia,din pacate, nu va castiga la categoria „stațiuni turistice” pentru ca ,paradoxal,este foarte cunoscuta (atat la +uri, cat si la -uri).
Constanța nu are cum sa castige la categoria „orașe care inspiră” pentru ca este depasita (la toate capitolele) de Oradea, Iași, Timișoara si Brașov.
va mai fi loc intre blocuri si pentru turisti, poate vor veni sa vada. Insa tare ma tem ca vor ridica cotetele de beton si pe zonele inisipate de curand! Faceti „bloace” si in Insula Serpilor, ca nu mai aveti teren! S-au bagat miliarde in Mamaia si acum este plin de cucuvele, aveti rabdare inca 5 ani, vor incepe sa aduca oile!
N-are cum, cred că e la mișto!
N-are cum, cred că e la mișto!