TIR-urile așteaptă să intre în portul Constanța. Coada se întinde pe câțiva kilometri.
Imaginile din articol sunt surprinse pe 22 februarie.
Autoritățile au promis că vor construi o parcare, dar traficul este în continuare un coșmar de luni de zile. Detalii aici: Trafic infernal în Agigea, în zona portului, în ciuda faptului că PSD „a identificat soluții”
Vă reamintim, portul Constanța a avut în 2022 cel mai mare trafic din istorie datorită cerealelor din Ucraina.
Statistica Portului Constanța pentru anul 2022 arată creșteri la principalii parametri care conturează performanța unui port: 4.498 de escale nave maritime față, de 3.985 în anul 2021, 10.868 de escale nave fluviale față de 10.619 în 2021 și un volum total de trafic de 75,550 milioane de tone față de 67,483 milioane de tone anul precedent. Anul 2022 înseamnă maximul volumului de trafic operat de Portul Constanța în istoria sa.
75,550 milioane de tone trafic de marfă în 2022 prin Portul Constanța reprezintă o creștere de 11,85% față de anul 2021. Explicația creșterii neprognozate este, fără îndoială, contextul economic și geopolitic generat de conflictul armat din Ucraina care a oferit România și portul Constanța drept soluție pentru mărfuri originare sau destinate Republicii Moldova sau Ucrainei și care nu mai puteau fi operate în porturile din sudul Ucrainei, Mariupol, Odessa, Ilichevsk, Nicolaievsk.
Acest context aparte a generat un volum de marfă suplimentar de 11,1 milioane de tone, în imensa majoritate cereale, pe relația Ucraina.
Detalii AICI.