Constanța are cele mai mari venituri din România din ridicarea mașinilor parcate ilegal, dar are și mult mai puține locuri de parcare decât alte orașe

Vegacomp Consulting a publicat a patra ediție a analizei Inventarul Parcărilor Publice. Datele arată că România dispunea, în 2022, de 1.299.318 de locuri de parcare publice, față de 1.275.603 în 2021 și 1.174.491 în 2020.

În municipiul Constanța sunt 34.670 de locuri de parcare, de aproape două ori mai puțin decât în Brașov. Cele mai multe sunt (exceptând Bucureștiul), în Timișoara – 81.100, Brașov – 66.908, Iași – 58.893, Cluj-Napoca – 41.415 și Craiova – 41.179.

Cu toate acestea, studiul arată că orașul nostru a obținut mai mulți bani din parcări decât Brașov, adică 17.141.004 lei (Brașov a avut 14.141.004 lei). La acest capitol, suntem pe locul al cincilea în România. Deasupra noastră sunt Cluj-Napoca, unde parcarea ajunge și la 10 lei pe oră, și Oradea.

Începând cu această ediție, compania care a realizat studiul dedică un capitol special zonei de venituri, pentru a determina și eficiența prin care aceste locuri de parcare sunt monetizate, accesibilitatea acestora, valoarea per loc, dar și nivelul mediu de tarifare și fluctuația acestuia, de la oraș la oraș.

Recomandare: Parcările din Bruges și minciunile primarului Constanței

1,37 milioane lei din ridicare mașini

Studiul mai arată ceva interesant. „În topul orașelor care au în evidență veniturile din ridicarea mașinilor observăm că avem în frunte Constanța, urmată de Sectorul 4 (care era așteptat în clasament) și Craiova.”, spun realizatorii. Veniturile din ridicarea mașinilor au fost de 1.377.146 lei, cele mai mari din toată România.

„În această ediție, observăm o creștere semnificativă a veniturilor din exploatarea parcărilor publice din România, de la 140 de milioane în 2019, la peste 200 de milioane obținute la sfârșitul a anului 2021 și mai bine de 314 milioane în 2022. Totodată, raportul cuprinde și un capitol special zonei de venituri, pentru a determina și eficiența prin care aceste locuri de parcare sunt monetizate: accesibilitatea acestora, valoarea per loc, dar și nivelul mediu de tarifare și fluctuația, de la oraș la oraș. Primăria Sectorului 3 este pe primul loc în clasament, ținând cont de dimensiuni, populație și număr de automobile înmatriculate, cu cele mai mari venituri din locurile de parcare publice”, declară Cornel Bărbuț, CEO al Vegacomp Consulting. Cu o o toleranţă de 12% aferentă ratei de exactitate a răspunsurilor municipalităților, numărul total de locuri poate atinge 1.438.787, în 2022. Potrivit analizei, în România sunt 145 de orașe care taxează utilizarea locurilor de parcare și 141 de localități care nu o taxează – exceptând cele 20 de primării care nu au răspuns solicitării de informații pentru acest raport.

Cât costă parcarea

Tariful pentru parcările de reședinţă variază între 30 și 120 lei în localităţile mici, respectiv între 70 și 600 lei în orașele mari. Pentru abonamente, preţurile de închiriere variază între 15 lei/lună și 1.000 lei/lună. Tariful orar de ocupare pentru parcările publice cu plată variază între 1 și 5 lei, excepţie făcând Cluj și Oradea, unde limita maximă ajunge la 10 lei, date asemănătoare cu cele înregistrate în 2021.

Clasamentul locurilor publice de parcare este condus detașat de București, iar Capitala este urmată, la distanță considerabilă, de Timișoara și Brașov.

Bani din amenzi

Topul orașelor care au obținut venituri din amenzi pentru nerespectarea regulamentului de parcare este condus de Oradea (2,954,572 lei), Reșița (1,829,100 lei) și Timișoara (1,512,515 lei), fruntașe în efectuarea controlului plăţilor taxelor de parcare.

Venituri totale obţinute de primării în 2022 din utilizarea parcărilor publice și din amenzi pentru nerespectarea regulamentului de parcare: 314.585.683 lei, față de 202.874.805 în 2021, 160.663.767 lei în 2020 și respectiv 139.299.817 lei în 2019.

Date statistice

• Tariful pentru parcările de reședinţă variază între 30 și 120 lei în localităţile mici, respectiv între 70 și 600 lei în orașele mari. Pentru abonamente, preţurile de închiriere variază între 15 lei/lună și 1.000 lei/lună; Aceste tarife s-au păstrat și anul acesta, modificările fiind insesizabile față de anul trecut.

• Tariful orar de ocupare pentru parcările publice cu plată variază între 1 și 5 lei, cu excepţia Clujului și Oradei, unde limita maximă ajunge la 10 lei;

• Număr total al locurilor de parcare de pe stradă (on-street): 474.751, față de 414.286 anul precedent și 342.557 în 2020;

• Număr total al locurilor de parcare din afara străzii (off-street): 223.588, față de 234.998 anul precedent și 76.763 în 2021;

• Număr total al locurilor de parcare inteligente: 6.122, față de 8.175 anul precedent si 12.154 în 2021;

• Număr total al locurilor de parcare destinate vehiculelor electrice: 493 versus 368 și 236 anii trecuți;

• Număr total al locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilități: 29.218 comparativ cu 21.964 în 2021,16.029 în 2020 și 13.728 în 2019;

• 44 de orașe au hărţi publice ale parcărilor, faţă de 39 în 2021, 21 în 2020 sau 16 în 2019

• În 68 de orașe se poate plăti parcarea prin aplicaţie, faţă de 61/59/49 în 2021/2020/2019

• În 65 de orașe se poate plăti parcarea prin SMS, faţă de 60/53/47 în 2021/2020/2019

• În 122 – față de 128/119/53 în 2021/2020/2019 – orașe se poate plăti parcarea la DGITL

• În 61 orașe se poate plăti taxa de parcare prin ghiseul.ro, față de cele 51/38/11 din 2021/2020/2019

• În 41 orașe se poate plăti taxa de parcare cash, la persoana angajată să gestioneze parcarea, faţă de 37/35/9 orașe în 2021/2020/2019. Se vede o tendință a orașelor mici, turistice pentru această practică.

• În 61 orașe din ţară există parcometre la care se poate plăti utilizarea parcării, faţă de 44 in 2021, 35 in 2020 sau 19 în 2019, de la un numar total de 1.398 de parcometre

• În 28 de orașe există stații de încărcare vehicule electrice publice, numărul acestora ajungând la 200.

Cea de-a patra ediție a analizei este disponibilă aici: inventarul-parcarilor-publice_2023_ro


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Un comentariu la “Constanța are cele mai mari venituri din România din ridicarea mașinilor parcate ilegal, dar are și mult mai puține locuri de parcare decât alte orașe

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cluj prinde aripi: pasagerul cu numărul 3.000.000 pe aeroportul „Avram Iancu”

lun nov. 20 , 2023
Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj, aflat în subordinea Consiliului Județean, sărbătorește pentru prima dată în istoria sa (și a tuturor aeroporturilor regionale din România) pasagerul cu numărul 3.000.000. Este pentru prima oară când un aeroport din România, cu excepția Bucureștiului, depășește acest prag semnificativ din punct de vedere al traficului […]

V-ar putea interesa și: