Constanța va avea 20 de autobuze electrice

Orasul Constanța va avea 20 de autobuze electrice, achiziționate de către Ministerul Dezvoltării.

Autobuz electric (imagine cu caracter demonstrativ)

Orasul Constanța va avea 20 de autobuze electrice, achiziționate de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Acesta va cumpăra 51 de autobuze electrice de 12 metri lungime, pentru care este pregătit să ofere până la 141 milioane lei. Anunțul a fost publicat în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice pe data de 18 decembrie, ofertele fiind așteptate până pe 17 ianuarie.

Contractul pe care Ministerul Dezvoltării îl propune ofertanților este împărțit în patru loturi, pentru fiecare municipiu: 20 autobuze la Constanța, 13 la Alba Iulia, 9 la Ploiești, 9 la Buzău, plus stații de încărcare aferente.

„Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj. Caroseria va fi garantată la coroziune minimum 8 ani. Va fi prevăzută cu minimum 3 uși de acces, cu funcționare automată, pentru călători, situate pe partea dreaptă, cu câte 2 foi fiecare ușă, având o lățime de minimum 1.200 mm. Caroseria va fi garantată împotriva fisurării, deformării, ruperii pe toată durata de viață a autobuzelor electrice (15 ani). Autonomia autobuzelor electrice va fi de minimum 60 km în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare a instalației de răcire/încălzire și cu încărcare maximă de persoane“ – aceasta este descrierea din caietul de sarcini a produsului dorit de minister pentru orașele reședință de județ din provincie.

În stabilirea câștigătorului, autoritatea contractantă va acorda un punctaj de 80% pentru oferta financiară, 10% pentru garanția extinsă și 10% pentru numărul total de călători transportat. Banii provin din fonduri europene nerambursabile.

Achiziția de autobuze electrice pentru municipalități din România face parte din programul guvernamental „Măsuri privind mobilitatea urbană“, finanțate în cadrul POR 2014-2020 prin Axa prioritară 3 – „Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii reduse de carbon“ (Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane, bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă) și prin Axa prioritară 4 – „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile“.

În total, 1,4 miliarde euro, bani europeni, sunt disponibili în cadrul acestui program. Solicitanții eligibili sunt 39 de municipii reședință de județ, iar pentru Obiectivul specific 3.2 solicitanții eligibili sunt toate celelalte orașe și municipii din România, inclusiv municipiul București și municipiul reședință de județ Tulcea.

În iunie, Guvernul a emis o ordonanță care stabilea cadrul instituţional pentru participarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) la pregătirea și implementarea unor proiecte, în parteneriat cu autoritățile publice locale, ce au ca obiect dotarea unităților administrativ-teritoriale cu mijloace de transport. Este vorba despre tramvaie, troleibuze, autobuze electrice, inclusiv puncte de reîncărcare și alte echipamente, utilizate pentru prestarea serviciului de transport public local și de autobuze școlare de tip Euro 6, utilizate pentru transportul elevilor din învăţământul preuniversitar de stat.

Proiectele vor fi finanțate cu fonduri din cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 și se implementează în baza acordului de parteneriat, încheiat în condițiile legii între MDRAP, ca lider de proiect, și unitățile administrativ-teritoriale care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate specifice.

MDRAP, în calitate de lider al parteneriatului, poate organiza şi poate derula procedurile de atribuire a contractelor de furnizare a mijloacelor de transport și a echipamentelor pentru unitățile administrativ-teritoriale partenere, în condițiile legii.

Ordonanța a fost necesară în condițiile în care transportul public de persoane trebuie să preia într-o proporție mult mai mare nevoile de mobilitate ale populației din orașele românești, contribuind astfel la diminuarea traficului și reducerea emisiilor de carbon. Prin urmare, autoritățile publice locale trebuie susținute în procesul de îmbunătățire a serviciului de transport public, avându-se în vedere faptul că, în lipsa acestui suport, infrastructura specifică a fost deteriorată și diminuată în ultimii 25 de ani.

La Sibiu, deja s-au achiziționat primele autobuze electrice în cadrul acestui program. Urmează altele la Suceava.  

Primăria Constanța s-a împrumutat cu 100 milioane lei pentru a cumpăra 104 autobuze diesel construite în Turcia.

A.P.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Haiducia cu terenuri de la Năvodari, luată la puricat de statul român

joi ian. 17 , 2019
Încet, dar sigur, haiducia cu terenuri de la Năvodari este luată la puricat și descâlcită de statul român. Este vorba despre nu mai puțin de 6,52 de hectare, aflate în zona de protecție a lacului Siutghiol, pe care, acum, statul român le revendică, prin Administrația Națională Apele Române, dar și […]
navodari somaco

V-ar putea interesa și: