Cooperativa „Munca în zadar”: primăria asfaltează, Electrocentrale decopertează

Electrocentrale a săpat în mijlocul intersecției pentru a depista o avarie. Joi dimineața nu lucra nimeni, șoferii se descurcă așa cum pot (foto: Constanța 100%, 3 octombrie 2019, ora 08.00)

Intersecția străzilor Baba Novac și Soveja din municipiul Constanța este un șantier imens, la numai câteva zile după ce a fost asfaltată.

Strada Soveja a fost asfaltată de Primăria Constanța, prin Confort Urban SRL. A durat câteva săptămâni. Stratul de asfalt, care era, în opinia multor șoferi, în stare bună, a fost decoperat și s-a turnat unul nou.

La numai câteva zile de la finalizarea lucrărilor, ghinion! Conductele Electrocentrale SA, care au fost între timp cumpărate de orașul Constanța, prin votul consilierilor locali, au cedat. De fapt, nu este vorba de ghinion, dacă ținem seama că țevile sunt foarte vechi și avariile sunt constante, aproape una pe zi, mai ales în sezonul rece.

Așa se face că de ieri, 2 octombrie, echipele Electrocentrale au începus să sape o groapă mare ca să caute și să remedieze avaria. De tot asfaltul proaspăt turnat s-a ales praful. Azi dimineață, în jurul orei 08.00, nu era niciun muncitor în zonă. Șoferii, inclusiv cei de autobuz, erau nevoiți să ocolească zona împrejmuită.

Avaria Electrocentrale este fix în mijlocul intersecției

Din păcate, astfel de scene vom putea vedea tot mai des. S-au propus, pe plan local, soluții de microcentrale de blocuri sau de cartier, care ar fi eliminat conductele Electrocenrrale de la CET până la punctele termice, dar autoritățile locale nu iau în calcul această variantă, folosită în orașe importante din Europa.

Consilierii locali au aprobat în unanimitate, pe 22 august 2019, în cadrul unei şedinţe de îndată, proiectul de hotărâre privind cumpărarea reţelei de transport al energiei termice de la Electrocentrale Constanţa.

„Am convocat în şedinţă de îndată Consiliul Local pentru a rediscuta proiectul privind achiziţionarea reţelei de transport al agentului termic în vederea modernizării acesteia. Astăzi reţeaua de transport aparţine societăţii Electrocentrale Constanţa SA, societate aflată în insolvenţă şi urmare a deciziei Comitetului Creditorilor, comunicată de administratorul judiciar, am primit o propunere de a ne exprima o ofertă fermă de cumpărare a acestei reţele în data de 8 august. Evident că intenţia mea era aceea de a prezenta Consiliului Local un proiect de hotărâre în data de 29 august, atunci când va avea loc şedinţa ordinară. Ulterior am primit o solicitare, în data de 12 august, de a emite această ofertă fermă de cumpărare până în data de 16 august”, a declarat primarul Constanţei, Decebal Făgădău, la finalul şedinţei Consiliului Local.

El a explicat că acest proiect s-a aflat pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare din 14 august, iar atunci nu a trecut deoarece consilierii PNL au votat împotrivă. Făgădău a precizat că a avut ulterior discuţii cu toţi consilierii locali, astfel încât toate aspectele legate de această preluare să fie lămurite. 

Edilul a afirmat că Primăria va achita suma de peste două milioane de lei fără TVA pentru preluarea acestei reţele de transport al energiei termice, estimând că această preluare va dura cel mult 45 de zile.

Decebal Făgădău a mai declarat că apoi Primăria doreşte modernizarea acestei reţele, cu fonduri europene, explicând că potrivit studiului de fezabilitate realizat de Electrocentrale Constanţa în 2015 pentru acest proiect valoarea investiţiei s-ar ridica la aproximativ 65 de milioane de euro, menţionând totodată că acest studiu urmează să fie actualizat.

Primarul a afirmat că prin acest proiect vor fi înlocuite magistralele de transport al energiei termice cu conducte moderne, dotate cu senzori.

„Proiectul înseamnă redimensionarea tuturor magistralelor, înlocuirea magistralelor mari şi ciuruite astăzi cu conducte moderne, preizolate, cu senzori, cu un sistem de pompare în lanţ pentru că astăzi trebuie să înţelegeţi că se pompează de la CET, pe o ţeavă foarte mare, o cantitate destul de mică până în Faleză Nord sau până în ultimul colţ al oraşului toată această energie termică, vă daţi seama cam care este consumul de energie electrică pentru a face pompaje. (…) Va exista un sistem de monitorizare care să te alerteze nu după ce s-a produs avaria, la câteva ore, până aduni echipa tehnică, până vezi despre ce e vorba şi să te alerteze în sistemul electronic, modern”, a explicat Decebal Făgădău.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Minunea de pe Vârful cu dor durează numai o săptămână

joi oct. 3 , 2019
UPDATE 31 octombrie 2019 Scriam, în vara acestu an, că am descoperit strada cu cele mai multe gunoaie din orașul Constanța. De fapt, nu se mai poate numi stradă, pentru că mai mult de jumătate din ea era inutilizabilă din cauza deșeurilor. „Este vorba despre strada Vârful cu dor, din […]
strada varful cu dor

V-ar putea interesa și: