Portcontainerul Maersk Honam arde de trei zile. Focul se extinde usor catre castel si a izbucnit din magazia nr 3, aproape de locul de cazare al echipajului, a declarant SØREN TOFT, reprezentantul companiei Maersk.
Un membru al garzii de coasta indiene a spus ca temperatura inalta topeste containerele de la bord. Nave specializate de lupta importiva incendiilor sunt pe drum.
Moartea navigatorului din Thailanda si deteriorarea sanatatii altor doi navigatori au determinat compania sa schimbe destinatia initiala Colombo cu Kochi. Cei doi sunt de nationalitate filipineza si thailandeza.
Ceilalti 19 membri ai echipajului au ajuns la Kochi cu nava ALS Ceres aseara, sunt asistati medical si psihologic corespunzator si cu personal medical specializat.
De la locul incendiului iese un fum toxic care se pare ca i-a afectat si pe cei doi navigatori care se afla acum in spital. Citiva membri din echipaj au decis sa sara in apa dupa mai multe eforturi de stingere a incendiului. SØREN TOFT a spus ca nava avea 7800 de containere la bord si cateva erau clasificate DG, fara sa specifice numarul lor. Este inca prematur sa se identifice cauza incendiului. Situatie este inca critica si compania face eforturi pentru a salva nava si incarcatura neafectata. Astfel de marfuri clasificate ca DG sunt regulat transportate pe aceasta ruta de catre navele companiei – a spus SØREN TOFT.
Reamintim ca nava Maersk Honam cu capacitatea de 15,000 containere standard 20ft (eq.TEU) si 27 de navigatori la bord (printre care si un roman) se indrepta catre Suez dinspre Singapore. Pe data de 6 martie 2018 la ora 15:20 UTC s-a raportat incendiu la bord. Nava a fost abandonata de echipaj dupa mai multe eforturi de stingere a incendiului. 23 de membri ai echipajului au fost salvati si 4 au fost dati disparuti. Ulterior 1 thailandez a decedat datorita ranilor suferite si alti doi navigatori au necesitat asistenta medicala de urgenta . Restul de 19 navigatori au ajuns in portul Kochi /India cu nava ALS Ceres si au parte de asistenta medicala si psihologica de specialitate.
Desi reprezentantii Maersk nu doresc sa faca cunoscut mai multe detalii despre membri echipajului, pana acum s-a aflat ca doi dintre disparuti aveau functia de bucatar (India) si cadet (Filipine). Inca sunt in desfasurare operatiunile de cautare si salvare a celor disparuti.
Din surse confirmate, ora la care a sunat alarma de incendiu la bord a fost 14:27 UTC. Castelul nu era afectat la acea ora. Totusi unii membri din echipaj au sarit in mare, ceea ce induce faptul ca la bord a fost si putin haos, echipajul nu a actionat conform cu instructiunile si ordinele din rolul de abandon. Vremea era buna, marea calma, vizibilitate buna, timp de zi.