La invitația primarului municipiului Constanța, Decebal Făgădău, edilii din Năvodari, Cumpăna și Mihail Kogălniceanu s-au întâlnit pentru a pune bazele Asociației de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Constanța, sub forma unei structuri de cooperare a autorităților publice locale din regiune.
„În urmă cu 5 ani aveam o regie de transport falimentară (RATC), iar astăzi avem o companie puternică a municipiului Constanța (CT BUS SA) care poate deveni unul dintre cei mai eficienți operatori regionali de transport din România. Vom face niște pași procedurali pentru înființarea asociației, iar în paralel va trebui să lucrăm pe mai multe planuri: vom înființa un grup de lucru, specialiștii trebuie să analizeze care sunt rutele, noi vom porni un proces de consultare la nivelul fiecărei localități în parte, iar juriștii să avanseze cu pașii legali. Avem deja capete de linie pe care le putem extinde către localitățile pe care le reprezentați din zona urbană funcțională. Alături de noi, chiar dacă nu a putut fi astăzi prezent, se află și primarul orașului Ovidiu, George Scupra. Sper ca toate consiliile locale să înțeleagă demersul pe care îl facem acum și să meargă pe același drum al progresului.”
Decebal Făgădău, primarul municipiului Constanța
„Sunt bucuroasă pentru că Mihail Kogălniceanu face parte din această primă etapă a înființării Asociației. Este nevoie de modernizarea condițiilor de transport. Noi avem o problemă cu transportatorii privați în sensul programului, pentru că avem locuitori ai comunei care lucrează în Constanța și vin acasă la ore destul de târzii.”
Ancuța Belu, primarul comunei Mihail Kogălniceanu
Asociația nu își propune să interfereze cu mediul concurențial și nici să înlocuiască transportul privat. Ceea ce propune este o alternativă de calitate, previzibilă, predictibilă, după niște standarde pe care locuitorii municipiului Constanța deja le cunosc.
Decebal Făgădău a precizat că, după finalizarea acestei prime etape, discuțiile vor continua și cu reprezentanții localităților Agigea și Valu lui Traian.
„Salut ideea de a constitui ADI Transport Constanța! Este o dorință și o cerință totodată de-a lungul a 30 de ani din partea fiecărui năvodărean, pentru că foarte mulți locuitori lucrează în municipiul Constanța. Ambele orașe au nevoie de linia 23!”
Florin Chelaru, primarul orașului Năvodari:
Flota CT BUS este compusă momentan din 104 autobuze Euro6 noi, cu dotări la cele mai înalte standarde. La acestea se vor adăuga 41 de autobuze electrice care sunt într-o procedură de achiziție la Ministerul Dezvoltării. De asemenea, a fost finalizată procedura de achiziție pentru 18 mini autobuze.
„Felicit noua conducere CT BUS Constanța, deoarece, de-a lungul anilor, am avut întalniri cu fosta conducere RATC pentru prelungirea liniei de transport în comun până în orașul Ovidiu, dar nu au fost finalizate cu succes.
primarul orașului Ovidiu, George Scupra
Susținem acest demers iar instituțional vom face toate demersurile necesare ca acest proiect sa fie funcțional cat mai repede posibil.”
Mariana Gâju, controversata primăriță din Cumpăna, consideră aceasta este singura soluție corectă pentru un transport în condiții civilizate.
Cumpăna nu mai votează cu PSD. Înfrângere FĂRĂ PRECEDENT pentru Mariana Gâju
Demersul primarului Decebal Făgădău de a propune constituirea Asociației de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Constanța are ca scop îmbunătăţirea mobilităţii integrate prin administrarea coordonată şi finanţarea corespunzătoare a serviciilor publice de transport pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre.
„Am instalat echipamente de monitorizare GPS pe toate autobuzele, avem un dispecerat ultramodern și am implementat o aplicație care urmărește modul în care se desfășoară activitatea. Avem informații utile din fiecare autobuz și o mulțime de rapoarte care ne ajută să ne îmbunătățim permanent serviciile.”
Bogdan Niță, directorul CT BUS