Sâmbătă după-amiază, 1 iulie, când bugetarii sunt liberi și oamenii se pregătesc pentru prânzul în familie, la Organizația de Management al Destinației (OMD) Constanța – Mamaia se muncea de zor.
În numai 55 de minute s-au făcut achiziții publice în valoare de 1,26 milioane lei, fără TVA.
Sarabanda contractelor a început la ora 11.24, când OMD-ul condus de George Măndilă, o persoană foarte apropiată de primarul PNL Vergil Chițac, consilier al acestuia, a postat pe SICAP un anunț pentru atribuirea unor „servicii de prestatii artistice tip concert in luna iulie”. Cost: 270.000 de lei. Imediat, reprezentanții Gerox Film SRL au depus o ofertă, iar la 11.26, oamenii domnului Măndilă o acceptaseră deja. Eficiență maximă.
Angajații OMD nu s-au dus la masă. La ora 11.41 au urcat o nouă achiziție în SICAP: „Servicii de filmare evenimente artistice tip concert pe perioada iulie- august – septembrie 2023”. Tot 270.000 de lei. A durat 17 minute pentru ca firma Mainstream SRL să o accepte.
La 11.52, o nouă achiziție era urcată pe portal: „Servicii de promovare in mass media nationala si online”, în valoare tot de 270.000 lei. În 7 minute era adjudecată de SC Communication ON SRL.
La 12.04, OMD și-a dat seama că dorește și servicii de furnizare filmari profesionale. La 12.20, a atribuit contractul către aceeași Mainstream SRL. De data aceasta, „numai” 200.000 de lei.
Peste nouă minute, la 12.15, OMD decide că vrea să cumpere și „servicii de furnizare spatiu publicitar in mass media”. În numai 4 minute, achiziția era gata. Câștigătoare: tot Mainstream SRL. Suma: 200.000 de lei.
Recomandare: Vergil Chițac, primarul Constanței: „Să vă așteptați ca anul viitor să fie și Mamaia demolată”
Poate vă veți întreba de ce OMD a achiziționat „servicii de promovare in mass media nationala si online” și „servicii de furnizare spatiu publicitar in mass media” la câteva minute distanță.
Primul contract prevede: „Parteneriat media – ziare, TV, online – Realizare media plan – Stiri, reportaje, prezentari in emisiuni Serviciile de promovare se vor realiza pana la 31.12.2023”.
Al doilea: „Servicii de furnizare spatiu publicitar in mass media – pentru 2 luni si vor reprezenta promovarea, mediatizarea si informarea despre activitatiile beneficiarului dar si a evenimentelor din comunitate. Numarul spoturilor, durata lor, perioada de difuzare si statiile TV si radio unde vor fi difuzate se stabilesc cu beneficarul.”
Practic, între cele două nu este nicio diferență notabilă. Oricum, primul contract conține o contradicție în termeni: parteneriatul media este o metodă prin care ambele părți se promovează reciproc, fără plată.
OMD-ul este finanțat de către Primăria Constanța, din banii pe care aceasta îi obține prin colectarea taxei de promovare și de dezvoltare a turismului.
Din partea Primăriei Constanța în consiliul de conducere al OMD fac parte: George Măndilă, consilier personal al primarului Vergil Chițac, care are și calitatea de președinte, Nicolae Bucovală – președinte la Asociatia Patronala Mamaia, Lucian Tudose – președinte Asociația Resto, și Sebastian-Ionuț Puznava – presedinte Patronatul Marea.
George Măndilă, președintele OMD-ului, este licențiat al Institutului Politehnic București – Facultatea Tehnologia Construcțiilor de Mașini și a obținut un masterat în Managementul Afacerilor.
2 comentarii la “Cum a cheltuit OMD Constanța – Mamaia 1,26 milioane lei în 55 de minute”