Primăria Constanța a luat, azi, o decizie care va aduce o gaură de aproape 700.000 de euro în bugetul orașului. Un oraș aflat în faliment, după cum spunea primarul, adică un oraș în care încasările sunt mult mai mici decât veniturile.
Noul city manager al orașului Constanța a cerut demolarea panourilor publicitare din oraș. Știrea a apărut în presa locală și suntem 100% convinși că ce au scris colegii este adevărat. Informația inițială, spun ei, a apărut pe contul personal de Facebook al city mangerului, avocatul (sau avocatul suspendat) Felicia Ovanesian. Nu sunt prieten pe Facebook cu dumneaei și până acum nu mi-a accept cererea. Cât de normal este să comunici chestiuni oficiale pe contul personal, fie și al unui city manager, este, evident, extrem de discutabil. Primăria are un întreg birou de presă care, prin prisma atribuțiilor, ar trebui să informeze presa cu lucrurile care se întâmplă în instituție. Despre carențele grave de comunicare ale instituției, cu altă ocazie.
Citește și: Primarul Vergil Chițac: „Dacă orașul Constanța ar fi o societate comercială, ar fi în faliment!”
Așadar, Primăria Constanța a luat decizia de a desființa toate panourile. Am vorbit cu cei afectați de această decizie. Sumele care ajungeau, direct și indirect, la bugetul local se ridică la aproape 700.000 de euro pe an. E clar că, în acest an deosebit de dificil din punct de vedere financiar, fiecare leu contează.
Decizia doamnei Ovanesian nu vine din neant. Într-adevăr, panourile acelea funcționează fără autorizație de peste 1 an. A atras atenția asupra acestui lucru și Claudiu Palaz, care apoi a apelat la ele, în campanie. Același Claudiu Palaz pe care Asociația Constanța Altfel, fondată de Felicia Ovanesian, îl numea gibon. Încurcate sunt căile politicii, nu-i așa?
În ultimele luni au avut loc mai multe dezbateri între Primăria Constanța și membrii industriei pentru a găsit un punct comun. Oamenii au stat la masă, s-au mai certat, s-au mai înțeles, dar aveau un scop comun: să creeze un regulament, transparent, echitabil, prin care panourile să poată fi amplasate în oraș. Un regulament prin care să câștige toată lumea: și primăria câteva sute de mii de euro pe an, și firmele care pun panouri, dar și clienții lor. Iată AICI un articol scris în urma unei întâlniri care a avut loc în vara anului trecut.
Nici Făgădău nu prea a iubit panotajul stradal, dovadă că regulamentul nu a fost gata în mandatul său.
Actuala administrație se pare că a decis să nu mai continue discuțiile și să ceară demolarea de urgență a panourilor. Înainte de revelion, când lumea e în concediu. Într-un timp atât de scurt încât fizic nu poate fi respectat.
Să ne-nțelegem: legea trebuie respectată. Cei cu panourile trebuie să intre în legalitate. Exista posibilitatea inițierii și aprobării unui regulament care să permită funcționarea acestui serviciu. S-a preferat să se taie cu barda. Toată lumea pierde, deocamdată. Vom vedea cine va câștiga în viitor.
P.S. Suntem curioși care este poziție celor din USR PLUS despre subiect. Remus Negoi, preşedinte al filialei judeţene USR Constanţa, şi Stelian Ion, deputat USR de Constanţa, au cerut, din decembrie 2020, Primăriei Constanța și Consiliului Local Municipal, într-o conferință de presă, să adopte de urgenţă, în condiţii de transparenţă, regulamentul privind panotajul stradal. Se pare că nu mai e cazul. Se desființează tot.
Citește și: Locurile de parcare de reședință din Constanța ar putea fi scoase la licitație
Eu zic sa anchetam cum ati facut voi rost de reclama pe panourile alea in perioada contractelor expirate pentru panourile publicitare….
Anchetati, doamnă procuror! Pe noi si pe Elena Băsescu 🙂
vorbeati in alt articol despre dubla masura …aici nu este cazul ? Si blocurile construite dubios pe spatii verzi aduc impozite si locuri de munca
In sfarsit cineva spune lucrurilor pe nume. Cu o mica precizare stimabile, pe langa banii pe care primaria ii pierde mai este un aspect deloc neglijabil,cei care muncesc in acessta industrie,de care se pare ca primariei nu i pasa si care vor ramane pe drumuri.Si ca o paranteza, sa stiti ca panotajul nu o sa dispara,dispar doar panourile actuale.Veti vedea cine se va ocupa de publicitate stradala din toamna dupa ce vin noile panouri din china, ce firma se va ocupa samd. Rabdare, veti avea surprize.totul a fost discutat si rezolvat, acum este doar o mutare de PR/Marketing a celor care conduc orasul. Dar o sa vina regulament nou firme noi panouri noi, si ce pot sa mai spun este ca vor fi amplasate in locul celor vechi. Asta asa, ca sa fie de rasu plansu…. sa vedeti surprize din toamna. Sa vedeti numele din spatele firmelor atunci sa vedeti circoteca.