Nici bine nu a început sezonul estival că au apărut și primele probleme pe care le întâmpină turiștii care vor să ajungă pe litoralul românesc.
S-a întâmplat două zile la rând, iar protagonist este CFR.
Acum două zile, o locomotivă defectă a făcut ca trenul IRN 1942 Baia Mare-Mangalia să acumuleze o întârziere de peste o oră pe traseul către malul mării. Nu asta a fost cea mai mare problemă, ci condițiile pe care au fost nevoiți să le suporte cei din tren.
Sute de călători rămași blocați IRN 1942 au făcut un apel disperat către autorități, deoarece au fost nevoiți să stea la peste 60 de grade, în condițiile în care geamurile nu se pot deschide. Locomotiva trenului s-a defectat joi seara, după plecarea din Baia Mare, scrie clubferoviar.ro.
„Suntem în vagonul ăsta la clasa I, vagon de dormit, la temperatură de cel puțin 60 de grade. Din Baia Mare a pornit la 17.50, abia acum a pornit din gara din Jibou, unde am stat vreo 40-50 de minute într-un infern… o căldură… Cod roșu de caniculă și noi stăm într-o cușcă, geamurile închise ermetic, fără perdea, fără aer condiționat.. Un infern!” – a declarat o călătoare.
„Referitor la circulația trenului IR 1942 din data de 24/25 iunie 2021 pe relația Baia Mare – Mangalia, precizăm că este în desfășurare o cercetare internă. Astfel întregul personal al CFR Călători care a participat la circulația trenului este cercetat cu privire la motivul prelungirii staționării în stația Jibou și lipsa condițiilor de confort în anumite vagoane ale trenului. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat”, a transmis operatorul feroviar de stat.
Trenul CFR IRN 1942, Baia Mare – Mangalia face în mod normal 17 ore și 16 minute până la destinație, fiind una dintre cele mai lungi curse din România.
A doua zi, alte probleme. O întârziere record la trenul Interregio Night 1922 al operatorului feroviar de stat, care a plecat din Arad la 18,15, și care acumulase circa 400 de minute întârziere.
CFR Călători a precizat abia sâmbătă dimineață, și doar după insistențele jurnaliștilor, că vineri seara garnitura a fost oprită în stația Varadia, din cauza vremii nefavorabile.
„Călătorii au primit în stațiile Simeria, Craiova și București apă și produse preambalate”, au mai menționat reprezentanții operatorului feroviar de stat.
Din Arad, cu mașina faci mai puțin de 9 ore până în Veneția sau până pe litoralul croat. De ce ai veni în Constanța, dacă riști ca trenul să întârzie ore întregi și să faci pe drum aproape o zi și o noapte?
Vă recomandăm și:
Dacă l-ați votat pe Mazăre, nu vă mai plângeți de trafic
Năvodari și Mamaia Nord au cele mai murdare plaje de pe litoral
Turiștii care aleg sudul litoralului trebuie să plătească o taxă specială