În primăvara acestui an am făcut o solicitare, în scris, către Primăria Constanța, prin care solicitam amplasarea unui semn de „Oprire interzisă” pe strada Constantin Bobescu, în dreptul unui bloc de locuințe.
Motivul: zeci de mașini opresc aici, pe stradă sau pe trotuar, pentru ca șoferii sa intre într-un magazin alimentar. Pentru ei nu contează că încurcă traficul sau blochează mașinile parcate neregulamentar. Pur și simplu parchează și stau minute în șir. Imaginați-vă cum e când vin mașinile de marfă, magazinul nefiind prevăzut cu un spațiu separat pentru aprovizionare. Totul se face pe o singură ușă. Mai mult, în zonă un trotuar întreg este blocat de mașini parcate, traficul pietonal fiind imposibil.
Am detaliat aceste lucruri în cerere. Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Constanța a dat aviz negativ. Hârtia este semnată de directorul executiv Rareș Iordache, de șef birou Hristian Zelca și de inspector Tănase Mișoc. Răspunsul mi-a fost comunicat de viceprimarul Dumitru Babu, care spune așa:
„Refuzul a fost generat de faptul că, pe strada Constantin Bobescu, sunt înregistrare valori de scăzute ale traficului rutier”.
Cum spuneam, solicitasem amplasarea unui semn de „Oprirea interzisă” pentru că în zonă se oprește ilegal. Ce legătură are asta cu traficul, fie el intens sau scăzut?
Primăria a răspuns însă, s-a spălat pe mâini, problema rămâne.
Așa e în Constanța: ne facem că rezolvăm problemele, mimăm.
Parcarea se face cf. Legislatiei rutiere paralel cu bordura. Daca ati fost pacaliti de constructor sa cumparati locuri de parcare pe proprietatea comuna a parcelei pe care s-a facut blocul, fara acces din parcela, ci cu acces din strada traversand (incalecand) trotuarul este prolema voastra.
Pe C.tin Bobescu se va parca in continuare cf. Legislatiei, paralel cu bordura. Problema e la voi ca nu aveti cale de acces / drum de servitute pana la parcarile de langa peretele blocului…
Poate ca aveti dreptate, dar numai in teorie. Pe strada Bobescu, dar si pe altele, avem doua cazuri. 1. Blocuri care au locuri de parcare la maxim 500 de metri de imobil, conform unui HCL al primariei. Evident, NIMENI nu parchează in locul special amenajat, toti soferii lasa masinile ilegal, pe trotuar. 2. Locuri unde se intra, asa cum spuneti, traversand trotuarul. Sunt insa blocuri care au primit autorizatie de construire de la Primăria Constanța, cu tot cu locurile de parcare astfel prevăzute. Într-adevăr, de ceva vreme astfel de parcări sunt interzise, așa am înțeles, dar locurile de parcare autorizate anterior sunt valabile. Exemplu pentru primul caz, aici: https://www.ct100.ro/cum-sa-distrugi-un-oras-studiu-de-caz/