Primăria Constanța ne îndemnă să folosim mai puțin mașinile. Un program care ajută este, sau mai bine zis a fost „CT Bike”.
A fost implementat de fosta conducere a orașului și presupunea închiriere gratuită a unei biciclete.
Anul trecut, ca și în cei precedenți, constănțenii au avut la dispoziție 390 de biciclete puse gratuit la dispoziție de Primăria Constanța, în cadrul programului CT Bike.
Un program de succes. În 2022, au fost efectuate circa 50.000 de trasee, durata medie a unui traseu fiind de 50 de minute, iar în 2021 peste 63.000 de trasee.
În fiecare an, bicicletele erau disponibile de la începutul lunii aprilie.
Nu și acum. Ne apropiem de iunie, dar nu se întâmplă nimic.
Contractul cu firma care se ocupa de acest serviciu a expirat, iar până acum nu a fost semnat un altul. Oficial, primăria nu a oferit nicio explicație.
Recomandare: Cine sunt politicienii din Constanța care folosesc mijloacele de transport în comun. Provocare
Reamintim că Primăria Constanţa a atribuit pe 12 februarie 2019 un contract privind reţeaua de bike-sharing din oraş, în urma unei licitaţii deschise pe 4 octombrie 2018. Potrivit documentaţiei de atribuire, „serviciul constă în asigurarea funcționalităţii, operarea şi mentenanţa sistemului de bike-sharing aferent proiectului european ‘Black Sea Bike -Diversification of the tourism services în Constanta – Balchik cross border region by bike – BSB’. Acesta cuprinde în momentul de faţă o reţea de 24 de staţii de biciclete şi un număr de 390 de biciclete cu rol de mijloace de transport, cât şi o modalitate de petrecere a timpului liber. Această reţea acoperă şi conectează zonele importante ale Constanţei şi staţiunii Mamaia”.
Contractul-cadru a fost câștigat de CSV Infratech SRL, o societate din Brașov și a fost semnat pe 4 martie 2019. În schimbul sumei de 9.528.416,16 lei fără TVA, societatea a trebuit să presteze mai multe servicii, precum confecţionarea cartelelor de proximitate, administrarea, operarea de servere şi soluţii software bike-sharing, realizarea unei aplicaţii mobile, monitorizarea funcționării sistemului, configurarea reţelei și înfiinţarea unui call-center şi depozitarea bicicletelor achiziţionate în cadrul proiectului.
Durata contractului a fost de 4 ani.
O plângere în legătură cu transportul in comun. Achiziționarea noilor autobuze electrice este de lăudat dar daca te urci in ele și vrei sa compostezi un bilet nu găsești decât un aparat amplasat langa ușa din mijloc – deși autobuzul are 3 uși – – și de multe ori este aglomerat și nu poți străbate tot autobuzul pt a compara biletul
Ok și alte state o fac dar la noi ce infrastructura avem și câtă, șoferi la no,inca sunt țărani care nu sunt in stare să vadă ei pe unde merg apoi sa mai vadă un biciclist???Adevărat nu?
Buna ziua,
in autobuzul 5-40 nu se da drumul la aerul conditionat!
Poate sunt conditionati de a economisi !!!???
Este foarte neplacut sa calatoresti astfel cand afara sunt 40 gradei !
Macar daca ar deschide trapa !
Elena.