Parchetul Curții de Apel Constanța a anunțat pe 20 mai că scufundarea unei nave sub pavilion Tanzania, în Marea Neagră, în apropiere de Sfântu Gheorghe, s-a produs în urma coliziunii cu o altă navă, care se află în portul bulgăresc Varna.
Magistraţi au declanşat urmărirea penală pentru infracţiunile de distrugere sau avariere a unei nave ori a încărcăturii acesteia şi pentru ”şi fapta comandantului ori a altui membru al echipajului care, în urma producerii unui accident de navigaţie, ordonă sau face ca nava să părăsească locul faptei”.
„După coliziune, nava M/V MICHEL a participat la operaţiunile de asistenţă şi salvare, fiind implicată direct în salvarea a doi membri ai echipajului, iar, ulterior, şi-a continuat marşul către portul Varna, Bulgaria”, explică procurorii. De asemenea, reprezentanţii ARVSOM au transmis că au fost sistate operaţiunile de căutare a celor trei marinari daţi dispăruţi.
„La data de 18.05.2024, în jurul orelor 05:25, CCC-SCOMAR a recepţionat prin intermediul canalului internaţional VHF 16, conversaţia dintre nava M/V MICHEL pavilion Comore (IMO 8900684) şi MRCC Constanţa din care a reieşit faptul că, nava M/V MOHAMMED – Z pavilion Tanzania (IMO 8805078, MMSI677086100), aflată la aproximativ 18 Mm ESE — Sf. Gheorghe se scufundă. În urma solicitării MRCC Constanţa a fost alertat mijlocul naval din cadrul GN Sulina pentru salvarea echipajului. Din datele şi informaţiile obţinute ulterior accidentului naval, a rezultat că nava M/V MICHEL pavilion Comore (IMO 8900684) a intrat în coliziune cu nava MN MOHAMMED — Z pavilion Tanzania (IMO 8805078), împrejurare în care nava M/V MOHAMMED – Z s-a scufundat”, transmite luni Parchetul Curţii de Apel Constanţa.
În urma accidentului naval opt membri ai echipajului navei M/V MOHAMMED – Z au fost salvaţi de autorităţile române, iar trei sunt dispăruţi.
După coliziune, nava M/V MICHEL a participat la operaţiunile de asistenţă şi salvare, fiind implicată direct în salvarea a doi membri ai echipajului, iar, ulterior, şi-a continuat marşul către portul Varna, Bulgaria.
„În cauză s-a dispus începerea urmăririi penale cu privire la infracţiunile de distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii acesteia faptă prev. de art. 14 alin. 2 rap. la art. 19 alin. I din Legea nr. 191/2003 şi fapta comandantului ori a altui membru al echipajului care, în urma producerii unui accident de navigaţie, ordonă sau face ca nava să părăsească locul faptei, faptă prev. de art. 29 din Legea nr. 191/2003”, precizează Parchetul Curţii de Apel Constanţa.