De ce s-a scufundat nava Mohammed Z în Marea Neagră

Parchetul Curții de Apel Constanța a anunțat pe 20 mai că scufundarea unei nave sub pavilion Tanzania, în Marea Neagră, în apropiere de Sfântu Gheorghe, s-a produs în urma coliziunii cu o altă navă, care se află în portul bulgăresc Varna.

Magistraţi au declanşat urmărirea penală pentru infracţiunile de distrugere sau avariere a unei nave ori a încărcăturii acesteia şi pentru ”şi fapta comandantului ori a altui membru al echipajului care, în urma producerii unui accident de navigaţie, ordonă sau face ca nava să părăsească locul faptei”.

„După coliziune, nava M/V MICHEL a participat la operaţiunile de asistenţă şi salvare, fiind implicată direct în salvarea a doi membri ai echipajului, iar, ulterior, şi-a continuat marşul către portul Varna, Bulgaria”, explică procurorii. De asemenea, reprezentanţii ARVSOM au transmis că au fost sistate operaţiunile de căutare a celor trei marinari daţi dispăruţi.

„La data de 18.05.2024, în jurul orelor 05:25, CCC-SCOMAR a recepţionat prin intermediul canalului internaţional VHF 16, conversaţia dintre nava M/V MICHEL pavilion Comore (IMO 8900684) şi MRCC Constanţa din care a reieşit faptul că, nava M/V MOHAMMED – Z pavilion Tanzania (IMO 8805078, MMSI677086100), aflată la aproximativ 18 Mm ESE — Sf. Gheorghe se scufundă.  În urma solicitării MRCC Constanţa a fost alertat mijlocul naval din cadrul GN Sulina pentru salvarea echipajului. Din datele şi informaţiile obţinute ulterior accidentului naval, a rezultat că nava M/V MICHEL pavilion Comore (IMO 8900684) a intrat în coliziune cu nava MN MOHAMMED — Z pavilion Tanzania (IMO 8805078), împrejurare în care nava M/V MOHAMMED – Z s-a scufundat”, transmite luni Parchetul Curţii de Apel Constanţa.

În urma accidentului naval opt membri ai echipajului navei M/V MOHAMMED – Z au fost salvaţi de autorităţile române, iar trei sunt dispăruţi.

După coliziune, nava M/V MICHEL a participat la operaţiunile  de asistenţă şi salvare, fiind implicată direct în salvarea a doi membri ai echipajului, iar, ulterior, şi-a continuat marşul către portul Varna, Bulgaria.

„În cauză s-a dispus începerea urmăririi penale cu privire la infracţiunile de distrugerea sau avarierea unei nave ori a încărcăturii acesteia faptă prev. de art. 14 alin. 2 rap. la art. 19 alin. I din Legea nr. 191/2003 şi fapta comandantului ori a altui membru al echipajului care, în urma producerii unui accident de navigaţie, ordonă sau face ca nava să părăsească locul faptei, faptă prev. de art. 29 din Legea nr. 191/2003”, precizează Parchetul Curţii de Apel Constanţa.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Incendiu în Portul Constanța: 500 de kilograme de deșeuri periculoase și 200 de litri de ulei au ars și au poluat aerul

lun mai 20 , 2024
Garda de Mediu Constanța a efectuat verificări ca urmare a incendiului produs în această dimineață la o magazie de materiale din dana 90 a Portului Constanța. Suprafața afectată de incendiu a fost de aproximativ 300 de metri pătrați. Au ars circa 200 de litri de ulei de motor, dar și […]

V-ar putea interesa și: