Astăzi, 23 august, a avut loc o întâlnire în care s-au luat decizii importante referitoare la traficul din centrul municipiului Constanța. În special, la cel de pe strada Cuza Vodă și bulevardul Ferdinand.
La întâlnirea au participat reprezentanți ai Primăriei Constanța, Poliției Rutiere, Confort Urban și ai proiectantului.
De fapt, ca să fim exacți, este a treia sau a patra întâlnire de acest gen.
Am aflat, din surse neoficiale, dar foarte bine informate, ce s-a discutat.
Strada Cuza Vodă
În primul rând, toate părțile implicate au decis ca strada Cuza Vodă să rămână așa cum e, adică o stradă cu sens unic de la gară spre centru. Singura modificare este că și porțiunea dintre Direcţia Judeţeană de Informaţii Constanţa (SRI) și gară va avea sensul de mers tot de la gară spre centru (deci invers față de cum este în prezent).
Pe strada Cuza Vodă vor fi create și parcări, lângă bordură. Este o mare doleanță a celor care locuiesc în zonă. Încă nu s-a decis dacă parcările vor fi pe partea stângă sau dreaptă de mers. Decizia se va lua în funcție de câte locuri ies pe fiecare parte. Vor fi trasate acolo unde încap mai multe locuri.
În plus, semaforul care era prevăzut pe strada Cuza Vodă, la intersecția cu strada I. Gh. Duca, dispare din schemă. Se va păstra soluția de acum, pentru a nu aglomera traficul. (Constanța nu are încă un sistem de tip „undă verde” – la cele două licitații organizate nu s-a prezenta nicio firmă).
Bulevardul Ferdinand
În al doilea rând, s-a decis, după mai multe discuții și măsurători în teren, că se va modifica traficul pe bulevardul Ferdinand. Astfel, pe sensul de mers dinspre centru spre gară vom avea o bandă dedicată pentru transportul în comun și o bandă pentru celelalte autovehicule. Pe sensul dinspre gară spre centru vom avea o bandă comună pentru autobuze și autoturisme. Lățimea străzii nu permite câte o bandă pentru fiecare. Mașinile vor merge în spatele autobuzelor, dar vor fi locuri în care le vor putea depăși.
Decizia, la ADR
Măsurile acestea vor fi prezentate Agenției de Dezvoltare Regionale SE, care gestionează fondurile europene. Aceasta trebuie să ia act de ele și să le accepte. Sursele noastre spun că, în principiu, nu va fi nicio problemă, pentru că modificările nu afectează mobilitatea urbană.
Optimizare pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu
Primăria Constanța are în vedere și optimizarea proiectului de mobilitate urbană de pe strada Mircea cel Bătrân, dar și pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, acolo unde crearea de benzi dedicate pentru transportul în comun va duce la desființarea a mii de locuri de parcare. Încă nu s-a ajuns însă la discuții concrete despre acest bulevard.
Mai faceti o invarteala mica, poate mai ies niste banuti pentru hoti, pardon, pentru voi.Cat despre trafic , dezastru peste tot . Au facut niste dastepti revolutie in trafic, fara studii, fara sa intrebe populatia, doar pentru manevre financiare. Furati cat mai puteti ca veti ajunge sa va furati intre voi .
Multă lume va renunta la mașini, sa vedem de unde o sa mai luați bani pentru sutele de angajați la stat ca sunteți ca un cuib de viespi
Pai asta si vor, sa renunțe la masini. Cum de nu te-ai prins? Prea multe tigai in trafic. Vor ramane mașinile cu ITP pe bune.
Pana sa intre o l i g o f r e n i i cu IMOBILITATEA urbana, pe Ferdinand era cate 2 benzi pe sens. Altfel, ati observat cati stalpi cu indicatoare inutile au instalat, tot pe Ferdinand? Chiar daca imediat langa sunt stalpii de iluminat, pe care se puteau monta indicatoarele(oricum inutile-doar aducatoare de comisioane). Chitac, rusule, mai putei fura, ma? DNA o mai exista? Cei dinainte n au facut atat rau Constantei, n au furat atat, dar au stat ascunsi. Destul.
Cum s a putut ca pana sa modifice lățimea benzilor sa existe 4 PATRU benzi pe cate se putea circula bine si acum ce sa vezi dintr o data nu mai permite
Este bătaie de joc la adresa cetățeanului!
Pi … sa distruga traficul si pe Mircea si ca sa nu mai pierdem vremea, sa se apuce si de Soveja ! Astfel, impreuna cu „marile proiecte” aflate, deja, in derulare sau in faza aprobata cum ar fi Bd Mamaia, Bratianu si care mai sunt ele … s-a rezolvat bine traficul in Oras ! Parcarile, la fel si ele … oricum acestea vor deveni inutile, pt ca toti participantii la trafic vor ceda nervos si isi vor vinde masinile !!!
Asta si vor. Care cedeaza nervos primul? 🤣 🤣 🤣 Hai, ca vrem sa scapati de tigaile luate cu ITP masluit bine.
Ce inginer a măsurat Bl. Ferdinand? Și câte măsurători a făcut să mai facă câteva poate ies doua benzi pe un sens și două pe celălalt! De când lumea bulevardul Ferdinand a avut câte două benzi pe sens și acum nu mai permite acest lucru….
lui peste prajit , a trebuit sa fie impins de la spate sa refaca 4 benzi pe Ferdinand.!
Mintea lui nu a priceput nimic. Si daca il mai lasati 4 ani, o sa va manance ficatii!
70 000 de semnaturi, si il mutam la Histria!
Ca orasul asta doarme si viseaza, a ajuns mai rau ca Vasluiul!
Bd. Ferdinand a intrat la apa, s-a îngustat, asa cum s-a îngustat mintea lui chițac
Mama e vizionar sint hoții liberali……..
Ferdinandul l-a micsorat, la intersectia semaforizata cu I.G. Duca erau 3 benzi pe sensul spre centru abea incap doua masini mici, Lapusneanu dupa intersectia cu Bratianu, in dreptuL LIDL trotuarul are cred 10 metri latime pe partea cu scola de dupa blocuri, Mamaia e jale, a dexfiintat vechile licuri pe unde puteai intoarce si a facut altele pe unde i-a tunat creierul inexistent al contra-amiralului de catedra, gandite dar mai ales facute prost ca o masina mica abea poti intoarce. In Coiciu sensurile unice fara cap, fara sa intrebe riveranii, in Tomis Nord pe Adamclisi si Suceava la fel, pe Lapusneanu in zona de la City pana la Hotel Dobrogea nu mai poti face stanga,pe Stefan cel Mare s-a intrat in al 4 lea an de cand asteptam sa se finalizeze, cand o da Domnul sa fie si apa in fantani si pasajul de la magazinul Tomis gata. In rest e rezolvat parcarile, parcul cel nou, spitalul care a ars, teatrul de vara Soveja, sau teatrul de vara din Mamaia, care se face in parcarea fostului teatru. Scoli noi, gradinite ? Doamne fereste!
Str Cuza Vodă se găsește în plin proces de reabilitare de 4-5 ani ,cum a fost posibil asa ceva?În prezent dacă dorește cineva sa își distrugă autovehiculul îl invit cu încredere sa circule pe aceasta strada ultracentrala , modernizata cu studii înalte de fiabilitate pt care nu exista responsabili?
Autobuzele alea gri Isuzu nu sunt pentru oraș, sunt prea mari din cauza asta nu mai au loc pe Ferdinand, Maz erau mai mici,daca ar rămâne numai alea electrice mai înguste ar putea să facă câte 2 benzi pe sens
Ăștia care ați votat cu Chitac sunteți reduși mintal
PAI GARĂ ESTE ACUM ÎN CENTRUL MUNICIPIULUI CONSTANȚA, CE SA VORBIM DE STRADA CARAIMAN ȘI ALTE STRAZI, 34 ANI AU TRECUT, S-A DEZVOLTAT CONSTANȚA, ȘI NIMIC NU S-a MIȘCAT ASA CA O SA OPREASCĂ TRENUL PE FALEZA
Poate asfalteaza cuza intii👹
Buna seara
Asa se intampla cand toti ologofrenii alogeni ajung sa deida ptr autohtoni. Vina este 100% a noastra a constantenilor care au stat nepasatori in casa si nu au votat schimbarea si acum realizeaza poate ce pacoste ne asteapta inca 4 ani. Primari alogeni care nu cunosc istoria si felul orasului Constanta. Dureros este ca nici nu vor sa discute cu constantenii care mai stiu cate ceva desprme istoria si dezvoltara acestiu oras, de altfel mununat si vizitat in alte vremuri
Ce tot ii dai cu votul? Iese cine trebuie. Trezeste-te, ignorantule! Ca de aia te fraieresc astia. S-au furat voturi la greu din pix, nu a stat nimeni sa mai numere foi, alea sunt de ochii lumii. Niciodată votul tau nu a contat. Esti doar un sclav care crede ca are drepturi de la stapan.
Serios?? Pe Ferdinand vor avea locuri unde VOR PUTEA DEPASI?
Sa fie rost de accidente. Creiere pătrate!
DEPĂȘIRE INTERZISA ca pe Baba Novac. Asta e, mergi in spatele autobuzului, nu depasesti ca gibonul.
P. S. Detin masina si nu suport gibonii agresivi in trafic.
Depășire în siguranță, nu că pe strada Baba Novac, unde ești responsabil și nu depășești.
De fapt proiectul este de imobilitate urbana: piste puse pe trotuar prin fata statiilor de autobuz, ingustarea carosabilului, marcaje trasate parca de indivizi in stare de ebrietate, triunghiurile din intersectii executate de aceleasi persoane, piste de biciclete care se termina nicaieri sau intrerupte ( vezi in fata la Irish Pub) parcari pe prima banda a bulevardelor ( nu vezi asa ceva in marile orase europene)