Orașul Cluj-Napoca va fi legat, din decembrie, de Viena, printr-un tren direct, care face 11 ore și 43 de minute.
Dacă vreți să veniți din Cluj în Constanța, nu veți găsi, în această perioadă, tren direct, ci numai cu schimb în București. Durata călătoriei este mai mare: 13 ore.
Din păcate, Constanța pare din ce în ce mai ruptă de vestul României, vest care se apropie mai mult de Europa Occidentală, decât estul României. Nou creatul patrulater al vestului va adânci diferențele.
Revenind la tren, compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta, a anunțat Hotnews.
OBB este una dintre cele mai respectate companii feroviare europene, anul acesta urmând să transporte în total un număr record de 250 milioane călători, de peste patru ori mai mult decât CFR.
Trenul se va numi Transilvania, va avea doar vagoane ale OBB și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor.
Acum, cei care vor să ajungă de la Cluj la Viena cu trenul au în prezent cea mai rapidă opțiune să schimbe la Budapesta.
Noul tren va pleca la 10.42 din Viena (ora locală), va ajunge la 19.44 în Oradea și la 22.25 la Cluj. De la Cluj trenul pleacă la 7.40 și sosirea la Viena este programată pentru 17.21. Trenul are planificate 23 de opriri.
În timp ce la noi trenurile internaționale au cunoscut un declin sever, Austria a mers foarte bine și, dintre cele 300 de trenuri care tranzitează țara, peste 150 ajung și la destinații din afara ei.
OBB este cunoscută și pentru trenurile Railet care rulează pe distanțe mari cu viteze medii de 120 -140 km/h și viteze maxime de peste 220 km/h. OBB are un program de investiții de 1,8 miliarde euro în locomotive și vagoane noi.
În afară de trenul Viena – Cluj a fost introdus și un tren Bratislava – Zurich, Viena având legături directe deja cu cele mai importante orașe din regiune, cum ar fi Praga sau Cracovia.