Procurorii Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti au deschis un dosar penal in rem pentru ucidere din culpă şi neluarea şi nerespectarea măsurilor privind securitatea în muncă în cazul celor două catastrofe aviatice de miercuri seara, din judeţul Constanţa, în urma cărora opt militari şi-au pierdut viaţa.
Potrivit reprezentanţilor Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti, în cazul celor două accidente aviatice de miercuri seară, din judeţul Constanţa, a fost deschis un dosar penal in rem pentru comiterea infracţiunilor de ucidere din culpă şi neluarea şi nerespectarea măsurilor privind securitatea în muncă. De asemenea, anchetatorii se află la locurile unde s-au prăbuşit cele două aparate de zbor şi strâng şi analizează probele pentru a stabili cauzele care au dus la producerea acestor catastrofe.
În data de 2 martie, o aeronavă MiG 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, care executa o misiune de patrulare aeriană deasupra Dobrogei, a pierdut legătura radio cu turnul de control, iar la ora 20.03, a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localităţile Cogealac şi Gura Dobrogei. Aeronava decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu, în jurul orei 19.50.
Un elicopter IAR-330 Puma a decolat în jurul orei 20.21 spre zona posibilului impact pentru o misiune de căutare-salvare a pilotului aeronavei. Elicopterul a pierdut legătura radio cu turnul de control şi a dispărut de pe radar în jurul orei 20.44. Pilotul raportase condiţii de vreme nefavorabilă şi primise ordin să se întoarcă la bază, a anunţat Ministerul Apărării.
Ultima poziţie cunoscută a elicopterului era zona localităţii Gura Dobrogei, la aproximativ 11 kilometri de aerodrom.
Membrii echipajului elicopterului IAR 330-Puma au fost găsiţi decedaţi în zona localităţii Gura Dobrogei.
Pe lângă cei cinci membri ai echipajului, urcaseră la bord şi doi salvatori pe mare din cadrul Forţelor Navale Române.
Autorităţile au continuat căutările MIG-ului şi au reuşit descoperirea acestuia în apropiere de localitatea Cogealac, într-o zonă nelocuită. Pilotul în vârstă de 31 de ani şi-a pierdut viaţa. Din 2014, el era pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea şi acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.
- Ei sunt cei doi scafandri militari care au murit în elicopterul prăbușit
- NECROLOG maistru militar clasa I Vlad Carp și Maistru militar clasa a II-a Sergiu Bosoi
- Pilotul MIG-ului care a murit în accidentul aviatic din Constanța avea numai 31 de ani
- Klaus Iohannis: „Îmi exprim profundul regret și deplina compasiune pentru pierderea vieții a șapte militari de la Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu”
- Șapte persoane au murit în elicopterul prăbușit. Cel mai tânăr avea 27 de ani. Nouă copii au rămas fără tată. Cine sunt victimele
- Momentul când s-a prăbușit MIG-ul
- Un elicopter plecat să caute avionul MIG prăbușit a dispărut de pe radar!
- Apel la 112 – un avion militar s-a prăbușit în județul Constanța
- Foto reportaj de la operațiunea de căutare a elicopterului și MIG-ului prăbușite miercuri în Constanța
Bla, bla, bla, pînă se va mușamaliza.
Sint doar două cauze posibile ptr acest dezastru: pregatirea necorespunzatoare a pilotilor sau pregatirea necorespunzatoare a tehnicii/aeronavelor. In ambele cazuri vinovati sint comandantii unitatii de lupta care au autorizat persobalul si tehnica pentru executarea misiunii.