Știți că Primăria Constanța a cumpărat peste 100 de autobuze diesel, cu 100 de milioane de lei. Banii au fost împrumutați de la o bancă și trebuie returnați.
Cu dobândă, evident, pentru că orice bancă din lumea asta are un scop: vinde bani pentru a face mai mulți bani.
De ce nu cumpărat Primăria Constanța autobuze electrice? Sunt prea scumpe, spune primarul Decebal Făgădău, și nu avem nici infrastructura necesară. Are dreptate în ambele cazuri.
De fapt, am pus noi greșit întrebarea. Corect ar fi:
„De ce nu a achiziționat Primăria Constanța GRATIS autobuze electrice?”
Clujul, de exemplu, a obținut granturi elvețiene pentru autobuze electrice. Bani gratis.
Vă prezentăm mai jos informații în premieră care arată că Primăria Constanța ar fi putut demara procedura de achiziție a unor autobuze electrice.
Pe 12 iulie 2018, un expert al Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Andrei Giurăscu, trimite un email către Primăria Constanța, pe adresa lui Lupașcu George. Lupașcu este consilier la Serviciul Pregătire și Implementare Proiecte POR. POR înseamnă Programul Operațional Regional, deci cel care se ocupă de atragerea fondurilor europene. Expertul ministerului spune, negru pe alb, că există fonduri europene pentru achiziția de mijloace de transport electric și chiar îi trimite funcționarului primăriei caietele de sarcini. Are și o rugăminte:
„Vă transmitem spre consultate Caietele de sarcini, cu rugămintea de a ne transmite și punctul dumneavoastră de vedere, pornind de la convingerea și expertiza dumneavoastră vor contribui la urgentarea procesului de achiziție, îmbunătățirea textului și adaptarea la condițiile specifice de la nivel local”, spune expertul MDRAP.
Aveți mai jos print screen-uri după acest email. Am blurat, pentru confidențialitate, celelalte adrese (a fost trimis către mai multe primării).
Acesta transmite și persoanele de contact din cadrul ministerului cu care se poate lua legătura.
Ce a urmat știți: Primăria Constanța a preferat să împrumute de la BERD 100 de milioane de lei. Condițiile împrumutului nu au fost făcute publice. Ce știm este că BERD este mulțumită de colaborare.
„Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare este fericită să se afle în acest proiect în parteneriat cu municipalitatea. Îi mulțumim domnului primar Decebal Făgădău și întregii echipe din Primăria Constanța pentru colaborarea excelentă de până acum”, a declarat Iustin Ivănescu – Associate Banker EBRD.
Evident că este fericit, nu-i așa? Nu în fiecare zi acorzi 100 de milioane de lei împrumut unei primării, mai ales că aceasta putea obține bani gratuit.
Concluzia: Europa îți dă fonduri nerambursabile, dar nu ți le bagă și-n traistă.
De ce au ales funcționarii primăriei și primarul să contracteze un împrumut bancar?
Răspunsul îl știți probabil și voi.
daca asta este o mandrie sa cumperi niste cacaturi ordinare de autobuze Japoneze Isuzu City-Port care vaide mama lui de autobuz studpid produs de Compania Turca Anadolul Turkey scaunele din ozn-ul spatial gri Japonez Isuzu City-Port zici ca sunt de gradinita scaune mici si nu imi plac arata foarte urate si imi prinde greata mare eu oricum nu il mai votez pe Primarul Decebal Fagadau din nou la viitoarele alegeri la viitorul Primar al Constantei anul urmator in 2020 cand va fi alegerile viitoare pentru Viitorul Primar al Constantei scade il voi vota pe altcineva din PSD ca membru ca sa fie ales la viitorul scaun al viitorului Primar al Constantei cu promisiunea de-a scoate din circulatie toate cele 104 clone din oznul gri spatial japonez Isuzu City-Port care este produs de Compania Turca Anadolul si sa fie inlocuite de alte autobuze electrice mai bune si mai spatioase si fabricate in Belarus sau Rusia Prefer Belkomunash E433 Vitovt Max Electro articulat si VolgaBus CR12-E acestea autobuze doua una din Minsk altul din Rusia le prefer in Constanta sa fie aduse in curand si promise de viitorul Primar al Constantei din 2020 iar ambele autobuze mentionate de mine Belkomunash E433 Vitovt Max Electro articulat si VolgaBus CR12-E sunt electrice si nu dispun de nici un diesel precum porcaria japoneza de OZN spatial produsa de Compania Turca Anadolul Isuzu City-Port sunt de tot cacatul incluzand si jafurile de scaune mici de clasa 1 🙁