Dedeman a reușit, în 2020, cel mai mare profit net din România în anul 2020. Este un rezultat istoric pentru o societate cu capital privat integral românesc (acționari sunt frații Pavăl).
Dedeman declară anual o marjă de profit net de 16%, calculată ca raport între profitul net şi cifra de afaceri. Este un indicator pentru nivelul real al profitabilităţii pe care îl înregistrează cei mai mari retaileri din economia românească, în mare parte multinaţionale.
Leroy Merlin declară 9%, Kaufland 7%, Lidl 5%, Mega Image 4%, Hornbach 3%, Carrefour 2%, Auchan 0,5% iar Cora şi Profi sunt pe pierderi.
Pavăl Holding SRL, înfiinţat de Adrian şi Dragoş Pavăl pentru a acţiona ca o societate de tip holding şi care să grupeze inclusiv companii listate din portofoliu, a declarat în 2020 un profit net de 3,3 mld. lei (690 mil. euro), fiind cel mai mare profit net al unei companii cu capital privat românesc din istorie.
„Este vorba despre profit operaţional acumulat de-a lungul anilor şi nerepartizat de la Dedeman, repartizat ca dividend la sfârşitul anului 2020 la care se adaugă dividendele de la toate companiile unde Pavăl Holding deţine participaţii“, spune Dragoş Pavăl pentru Ziarul Financiar.
Cele mai recente date publicate la Finanţe, cele la final de 2019, arată că Dedeman a avut afaceri de 8,2 mld. lei cu un profit net de 1,3 mld. lei, echivalentul unei marje de profit de 16%, cea mai ridicată din piaţa de bricolaj, evaluată în 2019 la circa 4 mld. euro.
În acest timp, cele mai mari multinaționale din construcții care activează în România raportează pierderi imense.
Am făcut o analiză financiară a celor mai importante 4 companii, pentru a vedea ce profit au făcut și, prin urmare, care au fost impozitele pe profit plătite statului român.
- FC Construction SA (Spania) – pierdere 381.314609 lei în perioada 2007 – 2019
- Max Bögl (Germania) – pierdere 60.909.927 lei în perioada 2007 – 2019
- AKTOR (Grecia) – pierdere 491.528.129 lei în perioada 2007 – 2020
- Astaldi (Italia) – profit 81.875.625 lei în perioada 2007 – 2019.
Detalii, mai jos:
Din rândul celor mai mari 100 de companii din România în 2019 şi în funcţie de nivelul marjei de profit, Dedeman se poziţionează pe locul 6, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, după patru companii de stat, Hidroelectrica (33% marja profit net), Nuclearelectrica (22%), Romgaz (21%), Transgaz (19%) şi una controlată de austrieci, OMV Petrom (18%).
Dedeman este afacerea de succes a doi antreprenori români care, începând cu anul 1992, au dezvoltat lanțul de retail cu materiale de construcții și produse pentru amenajări interioare de tip Do-It-Yourself (DIY), destinat celor ce doresc să-și construiască și să-și amenajeze căminul.
Compania s-a extins într-un ritm constant și susținut, dar pe lângă cifre și calcule, cel mai important capital al modelului de business Dedeman este cel uman. Angajații care lucrează în cele 55 de magazine ale lanțului nostru de retail formează o familie dinamică, pragmatică și mereu atentă la planurile, cerințele și nevoile clienților și partenerilor noștri.
În anul 1994, Dedeman avea doar 11 angajați. În 2002, echipa era deja formată din 245 de oameni. Iar astăzi, la Dedeman peste 12.000 de colegi stau la dispoziția clienților noștri, dedicați planurilor lor.
În magazinele Dedeman, clienții noștri pot găsi articole destinate instalațiilor termice, sanitare, electrice, de canalizare și gaz, materiale de bază în construcții, materiale pentru amenajări interioare, scule și accesorii, unelte și utilaje, echipamente de protecție, articole pentru grădină, mobilier, electronice și electrocasnice.
Gama produselor comercializate este extrem de generoasă, depășind 50.000 de repere, acestea provenind de la producători naționali în proporție de peste 84% sau din importuri (din țări precum Franța, Italia, Spania, Polonia, Slovacia, Germania și China).
Un comentariu la “Exemplul Dedeman. Românii fac profit net de 16%, în timp de unele multinaționalele raportează pierderi imense”