Meta a anunțat cu doar câteva zile înainte de termenul-limită stabilit de Uniunea Europeană că se va conforma cerințelor privind newsfeed-ul afișat utilizatorilor Facebook, schimbarea urmând a fi una dintre cele mai mari din istoria rețelei de socializare, relatează Forbes.
Mai exact, Meta a anunțat că va respecta ordinul care îi cere să se conformeze până pe 25 august prevederilor Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA), care stipulează că Platformele Online Foarte Mari (VLOP) trebuie să le ofere utilizatorilor lor opțiunea de a opri „personalizarea” newsfeed-ului lor și să revină la unul care nu se bazează pe algoritmi dedicați.
TikTok a făcut o mutare asemănătoare mai devreme în cursul lunii august, înlăturând rezultatele personalizate din feed-ul „For Yu” și oprind automat afișarea de reclame personalizate pe baza activității anterioare pentru utilizatorii cu vârsta între 13 și 17 ani.
Noile reguli care urmează să fie implementate de Meta le vor permite de asemenea utilizatorilor Instagram și Facebook să vadă „Stories” și „Reels” doar de la persoanele și conturile pe care le urmăresc, în ordine cronologică de la cea mai nouă postare la cea mai veche.
Utilizatorii vor putea vedea de asemenea rezultate de căutare doar pe baza cuvintelor pe care le introduc, și nu unele care li se adresează specific pe baza activităților lor anterioare.
Tot pentru a se conforma cu reglementările europene, Meta își va extinde „biblioteca” de reclame pentru a afișa și arhiva toate mesajele publicitare pe care le afișează utilizatorilor din UE, precum și datele la care au fost afișate, parametrii folosiți pentru alegerea lor – vârstă, sex, loc și like-uri.
Reclamele vor fi stocate pe servere timp de un an.
„Mutarea aduce o experiență foarte diferită pentru utilizatorii din UE, comparativ cu cei din alte locuri, precum Statele Unite și Marea Britanie”, notează Forbes.
- Au revenit atacurile cu linkuri malițioase pe Facebook. Atenția la mesaje de tipul„tu ești în video”