Greenpeace câștigă un nou proces împotriva OMV Petrom: platformele offshore din Marea Neagră, în centrul atenției COMPLETARE: poziția OMV Petrom

COMPLETARE. OMV Petrom ne-a transmis poziția sa referitoare la acuzațiile GreenPeace, pe care o redăm mai jos.

Activitățile noastre se derulează cu respectarea tuturor obligațiilor legale – inclusiv autorizație de mediu validă, a normelor de siguranță şi a standardelor din domeniu, sănătatea si siguranța fiind prioritatea noastră.    

Toate platformele dețin certificate de conformitate pentru structura offshore emise de un organism de verificare independent, recunoscut  internațional, implicând evaluări, inginerie și planuri de remediere.  

Toate aceste certificări sunt reînnoite periodic, conform cu reglementările aplicabile pentru activitățile offshore. 

Infrastructura şi echipamentele sunt monitorizate continuu şi se intervine în mod planificat sau ori de cate ori este nevoie.  

Compania investește semnificativ în menținerea și modernizarea platformelor offshore. In 2024, investițiile s-au ridicat la 20 de milioane EUR, cu încă 25 de milioane EUR planificate pentru 2025, adăugându-se celor 150 de milioane EUR investite în ultimii patru ani în programele offshore. Acest lucru demonstrează angajamentul nostru pentru operațiuni sigure în Marea Neagră.

Articol inițial:

Greenpeace România a obținut o victorie importantă în instanță împotriva OMV Petrom, după ce Judecătoria Sectorului 1 București a admis cererea organizației de mediu privind efectuarea unei expertize tehnice pe platforma offshore Pescăruș, situată în Marea Neagră.

Decizia, care este executorie și nu poate fi contestată, vine în contextul unor acuzații grave legate de siguranța și starea de degradare a platformelor operate de OMV Petrom.

Expertiză obligatorie pentru siguranța platformelor

Judecătoria a dispus ca un expert tehnic autorizat să analizeze condițiile structurale, mecanice și de producție ale platformei Pescăruș, după ce Greenpeace a prezentat dovezi care indică o stare avansată de degradare a instalațiilor offshore. Potrivit documentelor și fotografiilor depuse în dosar, platforma prezintă piloni avariați, crăpături vizibile și zone extinse de coroziune, generând riscuri majore pentru siguranța angajaților, a mediului înconjurător și a ecosistemelor din Marea Neagră.

Refuzul OMV Petrom de a colabora

Problemele semnalate au fost raportate încă din februarie 2024 de către o sursă anonimă, însă atât autoritățile, cât și OMV Petrom au fost acuzate de lipsă de reacție și de încercări de a bloca investigațiile. „Compania a apelat la diverse proceduri juridice pentru a împiedica demararea anchetei, ignorând riscurile evidente pe care le prezintă infrastructura lor degradată,” a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii la Greenpeace România.

Riscuri în contextul proiectului Neptun Deep

Greenpeace avertizează că situația actuală ridică semne de întrebare asupra viitoarei exploatări Neptun Deep, un proiect ambițios al OMV Petrom în Marea Neagră. „Istoricul problematic al companiei și starea platformelor existente demonstrează că nu putem avea încredere că vor respecta standardele necesare pentru desfășurarea unor operațiuni în siguranță,” a adăugat Tănase. Organizația solicită retragerea licenței de operare a OMV Petrom dacă problemele nu sunt remediate.

Greenpeace implică Comisia Europeană

În paralel, Greenpeace a depus o plângere la Comisia Europeană, denunțând lipsa de acțiuni ferme din partea autorităților române, precum ACROPO, în supravegherea și inspecția platformelor offshore. Organizația subliniază că neglijențele actuale pun în pericol respectarea normelor de siguranță offshore și integritatea ecosistemelor marine.

Victorie precedentă: Acces la studiile de mediu

Această decizie vine după o altă victorie importantă obținută de Greenpeace în noiembrie 2024, când Tribunalul București a obligat Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral și Institutul „Grigore Antipa” să facă publice studiile de ecotoxicitate pentru proiectul Neptun Deep.

Recomandări:

Greenpeace, acuzată de „legături primejdioase” cu Austria, vrea să oprească în instanță proiectul Neptun Deep din Marea Neagră, investiție de 4 miliarde euro

O parte din gazele românești din Marea Neagră vor fi vândute în Germania

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

6 comentarii la “Greenpeace câștigă un nou proces împotriva OMV Petrom: platformele offshore din Marea Neagră, în centrul atenției COMPLETARE: poziția OMV Petrom

    1. Așa e..greenrahat sunt susținuți de ruși…adică aia au scufundat 2 petroliere langa Crimeea și nu zice nimeni nimic. Ar fi interesant ca greenrahat să facă publice sponsorizările!

    2. Nu le verifica nimeni „specialiștii lui peste”, niște scandalagii pe unde am tot citit despre ei.

  1. Eu știu foarte bine despre proiectarea, execuția părților componente, montajul final al platformelor fixe în dana Șantierului 2 Mai Mangalia. Am cerut OMV Petrom si operatorului platformelor în urma apariției scandalului ca să fiu martor în proces, deoarece se vehicula ideea cu blocarea extracției din cauza platformelor. Durata de viață a platformelor este cel puțin 50 ani, sistemul de protecție cu anozi de sacrificiu al picioarelor platformelor este sigur, cred că au fost înlocuiți la timp. Acolo este pericol. Ce a văzut Greenpeace la suprafață constituie pericol numai dacă la controlul ultrasonic al țevilor, sudurilor și tablelor depășește limita de coroziune acceptată în breviarul de calcul al platformei. Nu este nici acum târziu, m-am oferit pro bono să particip la constatare. Se pare că și OMV are o vină că nu a apelat la proiectantul IPCUP Ploiești si constructorul celor 3 platforme fixe din 1984 UZUC Ploiești. Încercați voi din redacție.

    1. Gloria a fost scoasă din uz ,cum arăta după atâtia ani și tunele de grund nu a ptotejat o de salinitatea apei mării .Garanția e de 50 de ani poate in ape dulci nu in cele sărate cum e a Mărării Negre ..Am făcut reparatii și la Petromar și la Rafinării și Naval ,ce stă in Marea Neagră e dispus la coroziune mai rapidă decât navele din Mediterana .

      1. Vorbim de platforme fixe? Gloria știu că era mobilă. Între fix și mobil este o diferență. Că să duci o platforma fixă de pe locul ei înseamnă că trebuie făcută alta pe același loc eventual sau altundeva.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

George și Nicolae, de la Serviciul Municipal de Siguranță Rutieră Constanța, sunt polițiștii zilei

mie ian. 8 , 2025
George și Nicolae, de la Serviciul Municipal de Siguranță Rutieră Constanța, au fost desemnați „polițiștii zilei” de Poliția Română, pentru că au demonstrat ce înseamnă profesionalismul și dedicarea. Pe străzile din Constanța, cei doi au pornit într-o urmărire de câțiva kilometri, după un șofer care a refuzat să oprească la […]

V-ar putea interesa și: