Guvernul României va discuta în ședința de azi, 21 decembrie, proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia”.
Linia de cale ferată Constanța – Mangalia, parte a rețelei TEN-T Comprehensive (rețeaua TEN-T- globală sau extinsă) situată pe Coridorul Rhin – Dunăre, reprezintă o componentă importantă a reţelei feroviare din România pentru traficul de călători şi marfă făcând parte din Magistrala 800 București – Constanța – Mangalia care deservește zona turistică de sud a litoralului Mării Negre şi agenţii economici amplasaţi pe platforma porturilor Constanța şi Mangalia.
Scopul investiției vizează creşterea atractivităţii și competitivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare.
Obiectivele preconizate vizează:
- reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație;
- îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
- îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei, concomitent cu reducerea emisiilor de poluanți și impactul negativ asupra mediului;
- atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri, de la traficul auto către traficul feroviar.
Valoarea totală a proiectului este de 1.669.048.000 lei.
Investiția se va întinde pe 3 ani, dar lucrările sunt prognozate să dureze doi.
Capacități: lungime cale ferată modernizată (linie simplă) – 16,50 km; lungime linie dublă – 28,20 km.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.