Astăzi, 14 aprilie 2022, s-a aprobat în ședința Guvernului României, Ordonanța privind reglementarea muncii în domeniul maritim (armonizarea legislației naționale în conformitate cu MLC 2006).
Scopul prezentei ordonanțe de urgență este de a garanta fiecărui navigator dreptul la un loc de muncă sigur și lipsit de pericole, care să respecte normele de siguranță, dreptul la condiții echitabile de încadrare în muncă, la condiții de muncă și de viață decente la bordul navelor și la protecția sănătății, asistență medicală, măsuri sociale și alte forme de protecție socială, astfel cum este prevăzut în Convenţia privind munca în domeniul maritim (MLC 2006) și în amendamentele din 2014 la aceasta, precum și în Acordul încheiat între Asociația Armatorilor din Comunitatea Europeană (ECSA) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) cu privire la Convenția privind munca din domeniul maritim din 2006.
„Reamintim că România a ratificat Convenția MLC 2006 în 24 noiembrie 2015, fiind al 70-lea stat membru ILO care a ratificat aceasta norma internațională. *Convenția prevede obligativitatea implementării acesteia în legislatiile naționale la un an de la data ratificării. Dupa foarte multe negocieri ale SLN cu ANR și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România, s-a elaborat un draft de act normativ, draft care a rămas la acest stadiu. De la venirea Ministrului Sorin Grindeanu la conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii am avut parte de un sprijin deosebit în implementarea unor acte normative foarte importante pentru navigatori propuse de Sindicatul Liber al Navigatorilor”, spun reprezentanții Sindicatului Liberal al Navigatorilor.
Acest sprijin se referă la:
– Modificarea HG 245/2003 prin care s-a mărit perioada de valabilitatea Carnetului de Marinar de 2 la 5 ani
-Armonizarea legislației naționale în conformitate cu MLC 2006 și Acordul European încheiat între Asociația Armatorilor din Comunitatea Europeană (ECSA) și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) – Biroul european al ITF – unde SLN este membru fondator.
După implicarea deosebită a personalului Direcției Transport Naval din cadrul MTI , a conducerii acestuia, a întregului personal alături de reprezentanți ai Sindicatului Liber al Navigatorilor și ai Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România – care au format grupul de lucru pentru elaborarea și redactarea formei finale- astazi a fost aprobată prin Ordonanță a Guvernului României reglementarea muncii în domeniul maritim.
Această reglementare se adresează Agențiilor de Crewing din Romania dar și potențialilor armatori care pot arbora pavilionul românesc, în perspectiva implementării unui sistem de înregistrare al navelor sub pavilion național care recrutează/angajează sau vor angaja navigatori români.
„Mulțumim Ministerului Transporturilor, Direcției Transport Naval și tuturor celor ce au contribuit la apariția acestui act normativ deosebit de important, istoric am putea spune, în munca navigatorilor.”, au mai spus cei de la SLN.
Sa fie oare sperante sa ne recuperam datoriile de la GSP cu ajutorul update-ului legislativ cat si cu ajutorul reprezentantului ITF plus ANR?