Hornbach, o companie germană, a deschis recent un magazin de bricolaj în Constanța, pe varianta orașului, în locul unui fost siloz.
Dacă de pe variantă lucrurile par în regulă, pentru că magazinul Hornbach are o parcare generoasă pentru clienți, nu la fel stau lucrurile în spate, pe strada Interioară 4. Construirea magazinului a dus la blocaje dese în zonă, care afectează toate firmele cu sediul acolo, și nu sunt puține, mai ales că vorbim despre zona industrială.
Magazinul Hornbach a fost în așa fel proiectat încât toate mașinile care transportă marfă intră prin spate, de pe strada Interioară. Vorbim mai ales despre TIR-uri. Acestea nu au însă un loc special de așteptare. Șoferii sunt nevoiți să parcheze pe strada îngustă până să intre la recepție. Actele se verifică de către un angajat care are ghereta amplasată în partea exterioară a magazinului, spre stradă.
Unitatea este dotată cu două puncte de recepție. În mod normal, în opinia noastră, TIR-urile trebuia să intre prin una din ele și să iasă pe cealaltă, fără să blocheze circulația. Între cele două puncte este construit un drum, dar acum este plin de marfă. Din această cauză, șoferii sunt nevoiți să dea cu spatele când ies din magazin. În mod normal, nici cu un autoturism nu sunt admise astfel de manevre.
Ne-am întrebat cum e prin alte părți și am aruncat o privire, pe Google Earth, la unul din magazine Hornbach din Berlin, Germania. Evident, lucrurile stau diferit acolo.
După cum se vede în imagine, TIR-urile au un drum de acces dedicat, pe lângă magazin, care nu încurcă traficul. E un drum cu sens unic, nu trebuie să dea cu spatele pentru a ieșit, pur și simplu ocolesc magazinul. O soluție normală, nu ca în Constanța. La noi nu se poate.