Aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu se află depozitate în această perioadă în Portul Constanţa în magazii certificate în acest sens, a transmis Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). De la începutul anului şi până în prezent aproximativ 90.000 de tone de azotat de amoniu au fost operate de navele maritime şi fluviale în Portul Constanţa.
„Toți operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanța, categorie în care se încadrează și azotatul de amoniu, au obligația întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea și transportul acestor tipuri de mărfuri.”, a declarat directorul general al CNAPM, Costel Stanca (foto), printr-un comunicat de presă.
Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrășăminte chimice, iar depozitarea se face în condiții speciale ferit de foc, în cantități limitate în funcție de concentrația de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianți, pulberi metalice).
„În prezent, avem în evidențele CN Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța 5 operatori care efectuează operațiuni de încărcare/descărcare și depozitare temporară a acestui tip de marfă.”, a mai spus Stanca.
Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU. Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanța, astfel:
- 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanța Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria;
- 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a portului Constanța);
- 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internațional (în zona Midia a portului Constanța).
De la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanța 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime și fluviale, o cantitate normală și medie în raport cu cantitățile operate în ultimii 5 ani. Toți operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condițiile de siguranță impuse, conform ISU.
Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.
„CN APM are proceduri de monitorizare şi control a operaţiunilor cu mărfuri periculoase, precum şi personal instruit care efectuează inspecţii în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare”, spune Costel Stanca.
Reamintim că, pe 4 august, în Beirut, a avut loc o explozie devastatoare într-un depozit unde se aflau stocate în mod necorespunzător 2.750 de tone de azotat de amoniu. Cel puţin 200 de oameni şi-au pierdut viaţa, iar peste 6.000 au fost răiniți. Zeci de oameni sunt încă daţi dispăruţi, mulţi dintre ei fiind lucrători străini. Peste 250.000 de locuitori au rămas fără adăpost.
Dupa cate vad am avut sansa.
Dumnezeu a tinut cu noi!!!
Acu vad ca dupa ce sa intamplat la Beirut au devenit constienti si
membrii de partid aflati prin diverse functii de raspundere la autoritatile de resort.
Sper spre binele nostru al tuturor (inclusiv spre binele familiilor lor) sa ramana constienti si constinciosi in continuare si sa actioneze fara „mila”