Taximetriștii se plâng că șoferii de la Uber și Bolt plătesc mai puțin taxe și le fac o concurență neloială. În loc să apeleze la aceste aplicații, pentru a plăti și ei mai puține taxe, după cum afirmă, aceștia au început un război împotriva aplicațiilor menționate și nu numai și sunt la un pas de a câștiga.
După mai multe proteste ale taximetriștilor, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a adus unele modificări legii care reglementează transportul alternativ în România, pe care le-a supus dezbaterii publice.
Adoptarea va duce la închiderea transportului alternativ, lăsând fără venituri peste 50.000 de șoferi și obligând cei peste 3 milioane de români care folosesc serviciul să meargă doar cu taxiurile, atrage atenția asociația care reprezintă platformele de transport alternativ Bolt și Uber, platformele de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime.
Asociația Coaliția pentru Economia Digitală afirmă că documentul care modifică OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparența și mediul concurențial adus de transportul alternativ și propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi. Prin prevederile propuse, șoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat și închiriere folosite de peste 90% din șoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuși modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcționează transportul alternativ.
„Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariția platformelor de transport alternativ din România. Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurențial, ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia”, a declarat Cătălin Codreanu, președintele Coaliției pentru Economia Digitală.
Coaliția pentru Economia Digitală atrage atenția că, deși sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ, cât și serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate. Atât industria de transport alternativ, cât și industria de taxi au reglementări în oglindă în ceea ce privește pregătirea și calificarea șoferilor, la fel și exigențele cu privire la operatorii de transport. Este necesar ca cele două servicii să concureze liber pe piață, acest lucru însemnând liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuală gestionare a numărului de licențe de taxi să poate fi făcută de autoritatea locală în situații particulare.
„Am susținut întotdeauna liberalizarea serviciilor de taximetrie pentru a crea un mediu concurențial cât mai corect, dar aceste idei au fost mereu respinse de grupurile de interese care controlează industria de taxi,” a adăugat Codreanu.
Diferența este făcută de transparența și trasabilitatea acestor servicii. Serviciile de transport alternativ sunt singurele care oferă transparență totală: pasagerul cunoaște ruta de la bun început, știe cu ce șofer merge, cu ce mașină și numărul de înmatriculare al acesteia și știe prețul de la bun început. Este singurul tip de transport în care autoritățile, inclusiv Poliția, au acces total la cursele efectuate, detaliile acestora și tranzacțiile financiare. Transportul alternativ este singurul transport urban în care nu poți să călătorești fără a folosi aplicația și nici să te înțelegi cu șoferul la preț.
„Avem de ales între modernitate și transparență și întoarcerea la sisteme monopoliste care nu sunt construite în interesul consumatorului, ci al intereselor de grup. Credem că în primul rând alegerea trebuie să fie a românilor, iar cei peste 3 milioane de români care au ales transportul alternativ sunt o dovadă a viabilității acestui sistem”, a concluzionat Codreanu.
Coaliția pentru Economia Digitală reprezintă principalele platforme digitale de transport alternativ Bolt și Uber, principalele platforme digitale de livrare de alimente și alte bunuri Bringo, Glovo și Tazz și operatorul de închiriere de trotinete Lime. Coaliția este un catalizator pentru digitalizarea economiei României și un avocat al inițiativelor și programelor inovatoare, ce încurajează serviciile digitale în folosul unei Românii competitive. Susținem inovarea digitală și impactul său pozitiv asupra societății.
Pro uber ,pro transport alternativ,pro digitalizare,pro modernizare a transportului.pentru platformele digitale
Daca logica ta ar functiona,ti ai da seama ca acum suntem in trecut. Sau nu esti informat in legatura cu transportul de persoane de dupa 89
Sunt pro RS, dar totuși sa circulam cu logan din 2010 e totuși prea mult.Ar trebui impuse ca la taxi și vechimea mașinii.Sa nu depășească 5, respectiv 10 ani.Cunosc mașini care desfășoară RS care în trecut au fost pe taxi.Se poate vedea cu ușurință după interiorul mașinii sau după stickere lipite.Taxiurile le scot din circulație și oamenii deștepți le cumpără sa le folosească pe RS
Problema ta nu e cu anul masinii cu cu modelul! Reiese asta din comentariul tau! Cred ca nici tu nu iti dai seama de asta ! Poate ca daca recitesti ce ai scris vei intelege de unde conceptia ta! Personal am facut cu un ford focus din 2008! Nu il compari cu logan 2017 asta asa … ca sa te pun pe ganduri
Da ai dreptate loganul 2017 e mai performant decât fordul din 2008
Iar despre taxiuri și uber sau bolt nu mi se pare corect să fie limitate nici unul nici altul cum e la taxi 4 la miia de locuitori nu e normal dacă vor să facă taxi 30 000 de oameni lasăi să facă înseamnă că e cerere nu să îi limiteze că statul ori cum încasază bani pe taxe de la toți care fac taxi cu cât mai mulți cu atât mai bine piața se așează singură cu numărul de taxiuri în funcție de cerere
Ai dreptate eu fac bolt si am masina din 2020 dar jeguri de masini sunt în ambele părți cel mai bine pentru siguranța sa nu aprobe mai vechi de 5 ani .
Pro tv😁
Pro preț unic/km,pro taxe plătite la stat,pro antipoluare ,etc nu vrei
Nimeni nu vrea sa i scoata de pe piață…se vrea legazizarea si limitarea lor ,conform legii.Știrea asta e platita de platforme .
Nu-i plătită de platforme, va asigur. Ganditi-va insa putin: limitarea inseamna eliminarea de piață a unora. Cum ar fi să cerem si noi limitarea numarului de ziare, televiziuni, radiouri? 🙂 Concurența este benefică.
Da ,se poate și transport alternativ dar cu respectarea legii! Sa plătească taxele aici nu pe aiurea!
Sa plătească aceleași taxe. Aceasta mi se pare concurenta reală. Si sa nu va aud ca vorbiti de corectitudinea celor de la uber sau bolt ca ma enervez
Salut. Sunt de acord sa fie taxati la fel, doar daca se dezvolta masuri ca taximetristii sa nu te fure la aparat sau sa fie penalizati daca pleaca sa nu pornesc aparatul, cum fac majoritatea dintre ei. Haideti totusi sa fim realisti, nu rasareau atatea masini de uber/bolt daca nu era cerere. Marea majoritate a taximetristilor te jegmanesc pe fata cu preturile pe care le practica si prin „mijmasurile” pe care le fac sa pompeze aparatul.
daca ai fi mai destept si nu ai mai rumega lozincile manipulatorii scose asa doar de dragu de afii, ai sti ca aparatele taximetristilor de taxat sun legate direct la anaf ca orice alta casa de marcat din tara asta. asta inseamna ca nu au cum sa te fure la aparat, „ dar ce zici de mijmasurile” pe care le fac cei de la uber/bolt anuland curse sa arate in aplicatie ca este mare cerere sa plece dinamicul si sa iti ia pe o cursa de 15 lei 75-100 sau poate mai mult.
Deci daca un taximetrist vrea sa o ia pe rută ocolitoare, nu poate pentru care are aparatul legat la ANAF. :))) Sa fim seriosi.
Domnul meu, in loc sa facem afirmatii, mai bine citim, ne documentam si dupa dam cu pumnu-n tastatura. Exact cum a zis si Cristian Hagi, tu pe taxi nu ai controlul rutei, sa iti ofere cea mai eficienta ruta, ci merg pe principiul „stiu eu o ruta buna”. Totodata, la uber/bolt undese anuleaz curse, aia e si pe taxi e la fel, crezi ca doar odata s-a intamplat ca un taximetrist care era alocat prin dispecerat sa vina sa ma ia, sa anuleze cursa, la fel si prin aplicatia FreeNow pentru Taxi, este exact aceeasi situatie ca si pe Uber/Bolt. Eu sugerez sa nu aruncam cu noroi cand stam in mocirla. De asemenea, in RS sunt conditionati sa aibe masinile curate la interior (+ alte optiuni suplimentare), unde in taxi, vreau sa-mi spui tu mine cum pleci de la Aviatiei pana in Titan stand in miros de shaworma de la baiatul care se lauda cum face el bani si altele, lucru pe care trebuie sa-l marturisesc, nu-l tolerez. Poate ca am eu standarde, dar nu ar trebui sa le avem cu totii? Tu crezi ca cererea de RS a crescut doar pentru ca platesc ei taxe mai mici? NU, a fost pentru ca exista cerere pentru confort mai bun, monitorizare mai buna si decenta.
Nu am nimic personal cu tine, dar hai sa ne facem temele si sa dam din gura cand avem si dovezi, nu doar de dragul de a uza tastatura.
Iartă-mă că mă bag și eu în discuție dar niciodată dacă taximetristul ti-a anulat comandă nu va fi dinamicul . Sa fim serioși și să vedem realitatea nu lozincile spuse de unul și de altul . Pădure fără uscaturi nu există și aici mă refer la amebele tabere !
Taximetriștii lucrează de ani de zile cu aplicații! În Timișoara sunt 2000 de taxiuri și peste 7000 de mașini RS . Asta e concurență?
25% uber -+10% platformă + 25% combustibil + carte de muncă? Nu ai cum să fi rentabil!
Să fim realiști!
Articol de rahat nici măcar nu vă informați corect
Explicați vă rog, punctul, unde este dezinformarea. Este motivul pentru care v-am aprobat comentariu.
Cu contract de comodat am făcut și eu taximetrie o data pana prin 2008 după sa modificat legea ce nu înțelegi,și rs este taximetrie mascată sub o alta denumire, ce nu intelegi
E știre rostogolita fără sens și sponsorizata puternic de aceste doua mari corporații. Cum sa dispară când se cer lucruri firești?
Sunt 7 parca platforme digitale de transport alternativ in tara și fix cele doua care nu își înregistreaza încasările in tara au ceva împotriva acestor măsuri.
Preturile de dumping practicate sunt tocmai pentru ca se evita taxarea corecta, prin inginerii fiscale tipice. Dacă se vor mari prețul curselor înseamnă că acela e prețul real, ce acoperă costurile de rulaj și taxe.
Pana și șoferii de pe alternativ sunt de acord, pe lângă faptul ca se plâng ca preturile pe curse sunt mici, în timp ce clienții sunt fermecați de preturile mici.
Lipsește un punct esențial, limitarea mașinilor pe platforme, asta ca sa fie concurenta loiala, nu bătaia de joc din ultimii 5 ani.
Inunzi piața cu mașini nelimitate în toate orasele și tot bagi tarife dinamice pe motiv ca „e cerere crescuta”. O minciuna și o mizerie de care lumea nu baga de seama. Asa e când îți arunca aplicația 3 reduceri și le recuperează x5 sâmbătă când ieși beat din club.
Exact! Cashul dicteaza „stirile”.
Să nu vă doriți să câștigați cât am primit noi de la Uber si Bolt. Veți observa nu numai că nu veți avea niciun leu in buzunar, ci ca dv. ati dat bani celor doua companii. 🙂
Atunci nu mai scrieti stiri unde evitati mentionarea lor si nu mai deformati adevarul. Un fel de copy paste la acest gen de stiri in ultimele 2 zile. Aceasta stire induce ideea ca se vrea eliminarea lor, cand de fapt se doresc alte lucruri.
Poate ati uitat o stire ce justifica cerintele taximetristilor https://www.ct100.ro/anaf-prejudiciu-de-peste-52-milioane-de-lei-cauzat-bugetului-de-stat-in-domeniul-ridesharing/.
In afara de un singur ziar national, nici o sursa de stiri nu a luat partea taximetristilor sa zica ” taximetria în pericol din cauza platformelor ridesharing care fac același lucru cu mașini nelimitate „, lucru care cere o schimbare a legii, pentru a aduce aceasta ramura intr-o zona concurentiala corecta.
Dar nu, mai bine bagam un titlu care induce in eroare, unde ne intoarcem in timp? Cumva nu sunt aplicatii de taxi cu optiune plata card si rating sofer? De ce ne intoarcem in timp?
„Lăsând fără venituri 50000 de șoferi”…poi parcă ăștia erau ” ridesharing” , adică împart cursa, adică ei oricum mergeau undeva și au zis sa mai facă un ciubuc. Cum, acum aflăm că ăsta e serviciul lor de bază? Poi atunci să plătească și ei că și restul toate taxele și asta e.
Articol de ****************** (comentariu editat)
Ridesharing-ul rămâne fără locuri de muncă? 🤣🤣
datoria de jurnalisti va obliga sa va informati si pe urma sa publicati…eu inteleg ca uber si bolt va platesc cu sume importante ..dar trebuie sa sustineti cu argumente ceea ce publicati…si anume ca taximetristii nu au cerut interzicerea platformelor digitale…si pt informarea d-stra…taximetria avea aplicatii de comenzi taxi la fel ca bolt si uber cu 3 ani inainte de aparitia lor in romania….deci nu mai dezinformati ca ne intoarcem in trecut….al doilea punct..taximetristii au cerut doar limitarea..ca si la taxi…si fiscalizarea ..ca si la taxi…atat in principiu….restul sunt amanunte cu flote si contracte si localizare de autorizare….informati corect….peste tot in lumea asta unde statul respectiv a luat masuri de fiscalizare a activitatii la uber….astia au tras obloanele si au disparut….de ce oare? pt ca sunt niste firme care exploateaza vidul legislativ din tari cu o gramada de corupti in guvern si cu presa ca voi care pun botul la cateva mii de euro…rusine sa va fie..si banii care au fost luati de voi de uber sa ajunga pe pieptul vostru si pe ochi sa treceti dincolo linistiti
Bolt Romania are in 2022 cifra de afaceri de 100 milioane lei si profit de 3 milioane. Uber are CA de 10 mil lei, profit de 0,5 mil. Iată cum stateau firmele de taxi in 2019: numai datorii. N-am mai verificat de atunci: https://www.ct100.ro/firmele-de-taxi-din-constanta-sunt-pline-de-datorii-si-lucreaza-majoritatea-pe-pierdere-ce-profit-are-uber/
Datele nu sunt reale, profitul este mult mai mare, dar ideea este ca din acest profit nu se plateste nici o taxa in Romania, banii pleaca afara, de ce va faceti ca nu intelegeti, sa fie egalitate, sa isi plateasca taxele, atunci vedem cum stam. Normal ca nu le convine
Nu stiu daca profitul e mai mare. Stiu insa ca anii trecuti firmele de taxi erau pe pierderi. Probabil ca si acum. Majoritatea. Din acest profit pe care l-am scris se platesc taxe si impozite la stat. Exemplelele sunt de la firme inregistrate fiscal in Romania, nu de la companiile-mamă.
General Taxi, 2022, ca sa iau un singur exemplu. Cifră de afaceri: 605.055 lei, pierdere de 72.508 lei, o medie de 17 angajați.
Ce treaba are un dispecerat care are ca domeniu de activitate prealuarea de comenzi si oferirea lor catre taxiuri? E o activitate conexa taximetriei. Prestatorii si detinatorii de autorizatii taxi au srl sau pfa si colaboreaza cu dispeceratele printr-un contract de colaborare.
Ce treaba are un dispecerat ce are ca domeniu de activitate prealuarea de comenzi si oferirea lor catre taxiuri? E o activitate conexa taximetriei. Prestatorii si detinatorii de autorizatii taxi au srl sau pfa si colaboreaza cu dispeceratele printr-un contract de colaborare.
Pentru cat te-ai vandut ca sa scrii acest articol? De ce nu scrii adevarul despre evaziunea fiscala pe care o fac platformele? Sa-ti fie rusine
Sunt de acord cu RS dar sa fie numărul limitat să aibă și ei deasupra plafonierei o tăbliță cu un R și o să aveți o surpriză dragi locuitori din 10 mașini pe strada 6 ar avea un R deasupra ..
NU titlul e fals ca sa zic așa, la presiunea UE acești lucrători așa zisi Digitalizati trebuie sa intre in Legalitate e așa simplu adică cu cărți de muncă plătitori de CASS alea, alea știți voi cum plătesc noi toți fraierimea, nu înseamnă ca dacă inventezi o aplicație gata la stat nu mai dăm nimic, nu o rezolva taximetriștii cu Uber-Bolt o să rezolve UE cu toate platformele cât de curând.