Într-o postare publicată pe pagina de Facebook a CNAIR, compania anunță că au fost obținute toate avizele și autorizațiile necesare, iar în curând se vor demara lucrări pe tot traseul de 30 km cuprins între Boița și Cornetu. Acesta reprezintă lotul 2 al autostrăzii Pitești – Sibiu, care va trece Carpații. În total sunt cinci loturi. Cel dintre Boița și Sibiu este finalizat.
Lotul 2 este unul dintre cele mai grele din România. Va avea șapte tuneluri, din care cel mai lung, tunelul Câineni, va avea 1,5 km, și 49 de viaducte. În plus, va avea și un ecoduct care va asigura trecerea animalelor peste DN7, calea ferată și râul Olt.
Probleme încă de la început
Lucrările au început cu întârzieri, din cauza unor probleme birocratice. În primul rând, a fost nevoie să fie obţinute avizele de mediu pentru defrişarea pădurilor din zonă. De asemenea, studiul geotehnic nu a fost finalizat.
Constructorii turci care se ocupă de lucrări susţin că au experienţă în construirea de autostrăzi în zone dificile şi că vor finaliza tronsonul la timp. Cu toate acestea, specialiştii în infrastructură sunt sceptici.
„Sunt multe probleme birocratice pe lot. În primul rând e o problemă cu accesul unde sunt păduri, cu terminarea studiului geotehnic. Deci, nici vorbă să fie terminată toată documentaţia astfel încât să se poate executa cap-coadă”, a declarat Ionuţ Ciurea, de la Asociaţia Pro Infrastructura.
Când va fi gata, autostrada Sibiu-Piteşti va avea 122 de kilometri, ceea ce înseamnă că drumul care acum se face uneori în 2-3 ore ar putea fi parcurs în mai puţin de 60 de minute.
Lotul 2 în cifre
- Lungime secțiunea 2 Boița – Cornetu: 31,33 km.
- Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS (Turcia)
- Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție)
- Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA
- Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
- Stadiu actual: Proiectare
- Termen deschidere: 2028.