UMB, compania omului de afaceri Dorin Umbrărescu, poate începe acum lucrările efective pentru construcția viaductului peste lacul Cernica, situat pe Lotul 4 al Autostrăzii A0 București Nord. Este o autostradă care va face mai ușoară viața șoferilor constănțeni ce doresc să ajungă la aeroportul Henri Coandă sau în nordul Bucureștiului și care acum sunt nevoiți să circule pe centura cu o singură bandă pe mers sau prin București.
După mai bine de doi ani, Ministerul Transporturilor a finalizat Studiul de Mediu și a emis Autorizația de Construire pentru acest viaduct impresionant, care va avea o lungime de 1274 de metri. Aceasta reprezintă cea mai importantă structură a lotului ce leagă Autostrada Soarelui (A2) de zona Pantelimon/Cernica, un segment cu o lungime totală de 4,5 km.
În aprilie 2023, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire (etapa I), acoperind doar o parte a proiectului fără includerea viaductului și a pasajului peste linia CFR București-Oltenița. Valoarea lucrărilor autorizate la acea dată a fost de 52 de milioane de lei, față de un contract total semnat în 2020, în valoare de 312 milioane de lei.
Durata estimată pentru aceste lucrări este de 18 luni.
Autorizația de Construire pentru Etapa a II-a, care include realizarea celor 19 pile ale viaductului Cernica și construcția pasajului peste CFR Oltenița, a fost evaluată la 220 de milioane de lei. Astfel, cele două autorizații acoperă lucrări în valoare de 272 de milioane de lei din contractul total de 312 milioane de lei.
Pe lângă viaductul peste Lacul Cernica, Lotul 4 include și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), cu o lungime de 504 metri. Lotul 4 Nord al A0, care se întinde pe o lungime de 4,47 km, străbate teritoriul județului Ilfov între DN3 și capătul nodului rutier A2 (București-Constanța), trecând prin localitățile Pantelimon și Cernica.
După intersecția cu DN3 la km 47+550, traseul autostrăzii ocolește proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și traversează Lacul Cernica.
Lotul 4 se va conecta cu lotul 3 Nord, care este în construcție de către compania chineză CCECC.
Recomandare: