Guvernul a decis în decizia de pe 7 martie că dezvoltarea Portului Constanța Sud, prin investiții masive în Molurile III S și IV S, reprezintă un obiectiv strategic de interes național.
Astfel, după finalizarea lucrărilor, Portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create.
Mai exact, potrivit Studiului de Prefezabilitate întocmit de către CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, valoarea estimată pe cele 2 obiective și caracteristicile tehnice sunt următoarele:
– Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)
– Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).
„Prin noi terminale specializate, Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice.”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Recomandări:
Începutul declinului: Portul Constanța nu mai este atât de important pentru cerealele din Ucraina
Ce diferențe sunt între șefii porturilor Constanța și Rotterdam
Trei ani record pentru Portul Constanța. Ce urmează?