CFR Infrastructură a anunțat, pe 28 decembrie, că au fost publicate în SEAP anunțurile de participare la procedurile de licitație deschisă pentru:
- Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 1 – Lucrări de stabilizare a versantului in zona de siguranța a caii ferate nr.9 Gr.A1 Port Constanța
- Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2
Investițiile au fost incluse în Programul Lucrări și Servicii Întreținerea și Funcționarea/Exploatarea Infrastructurii Publice derulate la nivel regional – SRCF Constanța cu finanțare în anul 2023 de la bugetul de stat și au o valoare estimată cumulată de 116.713.699,41 lei cu TVA, achiziția fiind făcută prin licitație deschisă.
Descrierea achiziției – „Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 1” – Lucrări de stabilizare a versantului în zona de siguranță a căii ferate nr.9 Gr.A1 Port Constanța.
În prezent se înregistrează un fenomen de alunecare în curs în zona liniei de cale ferată 9 Gr. A1, ceea ce împiedică desfășurarea lucrărilor de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța. În cazul în care vor avea loc precipitații abundente, se va accentua mișcarea maselor de pământ de la partea superioară a taluzului spre baza acestuia afectând linia de cale ferată. nr. 9-Gr. A1 Port Constanța.
Ca urmare a acestui fenomen, o mare cantitate de pământ a fost antrenată către baza taluzului, distrugând gardul de incintă al Portului Constanța pe o distanță de câteva sute de metri și provocând avarii la conducta RAJA, care este suspendată aerian pe reazeme de beton armat în zona respectivă.
Pentru rezolvarea situației create, principalele lucrări necesare care se vor executa sunt:
– Lucrări de consolidare care vor consta în executarea a 25 tronsoane de zid de sprijin din beton armat de clasă C30/37 fundat pe piloți cu lungimea de 13.00m dispuși spațial;
– Amplasarea unui în spatele zidului de sprijin a unui sistem de drenaj alcătuit din: țeavă; gofrată Ø150mm, geotextil drenant, strat drenat de pietriș;
– Realizarea pe versant a unui sistem de stabilizare alcătuit dintr-o șaibă drenată și se vor remedia toate zonele cu erodări sau adâncituri;
– Realizarea de rigole din beton armat pentru preluarea apelor din precipitații.
Durata de execuție: maximum 6 luni de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor.
Valoarea estimată a achiziției este 8.610.542,50 lei cu TVA.
Sursa de finanțare: Buget de Stat
Descrierea achiziției: „Lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța – PRIORITATEA 4 – LOT 2” – Lucrări de construcții de căi ferate
Investițiile care fac obiectul achiziției sunt lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice aflată în incinta Portului Constanța. Acestea presupun înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii, având drept rezultat readucerea liniilor și a aparatelor de cale în parametrii instrucționali, în vederea redeschiderii acestora pentru exploatare cu vitezele prevăzute, în condiții de deplină siguranță.
Acestea constau în înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 17 linii, totalizând 7,647 km. De asemenea, vor fi înlocuite 38 aparate de cale în stațiile Port A, Port B si Mol V:
– În cadrul proiectului, pe cele 17 linii vor fi utilizate exclusiv traverse din beton precomprimat iar în curbe vor fi prevăzute traverse din beton precomprimat cu supralărgire.
– Aparatele de cale care se vor înlocui integral vor fi montate pe traverse din beton precomprimat și vor fi prevăzute cu ace flexibile.
Durata de execuție: maximum 365 zile (12 luni) calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor.
Valoarea estimată a achiziției este 107.788.699,41 lei cu TVA.
Sursa de finanțare: Bugetul de stat.
Niciun cuvant de reabilitarea liniei ferate directe dintre gara Palas si Port (prin tunelul Anghel Saligny),reducandu-se cu zeci de km drumul vagoanelor spre si dinspre Port…Adica se
vor face numai lucrari de reparatii si intretinere ,aducatoare de bani imediat pentru firmele participante? !