Özgür Kıvanç Altan, ambasadorul Turciei în România, nu-și explică motivele pentru care, în prezent, nu există autostrăzi pe ruta București – Istanbul și București – Sofia.
În cadrul unei eveniment organizat de Armata Română, oficialul turc a îndemnat părțile la o colaborare eficientă, în așa fel încât durata unui drum până în Istanbul să se scurteze la jumătate.
„Referitor la autostrada București – Istanbul… De ce nu o avem? Este incredibil că nu este gata. Sunt 650 de kilometri și drumul durează zece ore. E inacceptabil. Cinci ore ar fi de ajuns”, a spus Özgür Kıvanç Altan.
De asemenea, ambasadorul Turciei în România s-a declarat surprins, din nou, că între București și Sofia nu există o șosea de mare viteză.
„București – Sofia… De ce nu avem autostradă și aici? Ar trebui să ne strângem cu toții și să lucrăm la aceste proiecte. Și odată ce le avem, ne putem extinde la întreaga regiune a Mării Negre. Știu că e vorba de strategie, de hârtii, dar putem rezolva problema, suntem țări mari cu ieșire la mare și e păcat”, a mai spus oficialul.
În octombrie 2015, Bulgaria a inaugurat autostrada până la punctul de trecere a frontierei Kapitan Andreevo, pe care a conectat-o cu o șosea de mare viteză până la Istanbul.
Autostradă spre Mangalia
România nu are nicio autostradă care să o lege de Bulgaria. Va avea însă o autostradă spre Mangalia și spre Vama Veche.
Pe 23 aprilie, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, anunța că a trimis către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a documentației pentru contractul de construire al Alternativei Techirghiol.
Șoseaua va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord și Sud, lacul Techirghiol, și Tuzla. Lucrările se preconizează a dura 36 de luni din momentul semnării ordinului de începere.
Acesta va oferi o alternativă pentru DN 39, care este un drum foarte solicitat în perioada sezonului estival. Acest proiect va conține 31 de poduri, pasaje, viaducte și 6 parcări.
Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București – Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August.
Alternativa Techirghiol ar urma să ajungă până la granița cu Bulgaria. În paralel, Primăria Mangalia a început procedurile pentru construirea șoselei de centură a municipiului, parte a viitorului drum.