ISU Constanța are nevoie de 160 de oameni pentru a putea folosi două nave

Una din cele două nave

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a cumpărat, pentru ISU Constanța, două nave de căutare-salvare. Pentru a fi însă funcționale, trebuie angajate 160 de persoane. Procesul a început. Astfel, organigrama ISU Constanţa a fost suplimentată cu o nouă subunitate – Detaşamentul Special Naval. Procentul de încadrare cu personal, la acest moment, este de aproximativ 28%, iar acesta va continua, astfel încât, în cel mai scurt timp, posturile prevăzute să fie încadrate cu personal care să permită executarea misiunilor cu acest tip de ambarcaţiune. Facem precizarea că în momentul în care vom avea angajaţi doi ofiţeri comandanţi de navă, cu personalul existent vor putea fi executate misiuni pe mare”, arată IGSU.

„Încă din data 27 iulie 2023, IGSU a întreprins demersuri pentru modificarea structurii organizatorice a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Dobrogea» al judeţului Constanţa, sens în care organigrama a fost suplimentată cu o nouă subunitate, respectiv Detaşamentul Special Naval, care asigură îndeplinirea atribuţiilor stabilite în sarcina Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă «Dobrogea» al judeţului Constanţa pentru stingerea incendiilor şi salvarea persoanelor la navele aflate în porturi şi în apele teritoriale române, respectiv la platforme maritime de foraj şi extracţie. Pentru ca cele două nave să devină funcţionale şi să poată executa misiuni de stingere şi căutare-salvare pe mare, încă din anii trecuţi am manifestat preocupare pentru încadrarea cu personal de specialitate pentru cele 160 de posturi necesare pentru ambele ambarcaţiuni (20 de persoane/4 ture/2 nave)”, a explicat sursa citată.

Reprezentanţii IGSU au arătat că, pe lângă personalul specializat de stingerea incendiilor, în componenţa echipajului se regăsesc categorii specializate de personal navigant (comandant de navă, electrician, motorist, şef mecanic etc.) pentru care sunt necesare proceduri specifice de recrutare din rândul instituţiilor aparţinând sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională.

Potrivit IGSU, modalităţile prin care se realizează selecţia/procedurile de ocupare a posturilor vacante pentru ultima categorie menţionată sunt: transfer, mutare (la cerere sau în interesul serviciului pentru posturile vacante de conducere şi de execuţie) ori recrutare din rândul absolvenţilor Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” Constanţa, promoţiile 2024-2027.

„De asemenea, pentru eficientizarea procesului de selecţie în vederea ocupării personalului care va încadra aceste ambarcaţiuni, IGSU a făcut demersuri pentru promovarea unui memorandum care să permită organizarea concursurilor din sursă externă. Mai mult, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Constanţa a desfăşurat interviuri pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante din cadrul componentei de intervenţiei a navei multirol, fiind identificate 43 de cadre militare care şi-au exprimat intenţia de participare la selecţia organizată în acest sens. Pentru finalizarea acestui proces, în perioada următoare vor fi demarate procedurile de mutare a subofiţerilor, în mod etapizat, pentru asigurarea capacităţii de răspuns la nivelul structurilor de intervenţie”, a adăugat IGSU.

Totodată, înainte de recepţionarea navelor multirol, studenţi din anii terminali ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” şi absolvenţii promoţiei 2023 de maiştri militari repartizaţi la IGSU au urmat stagii de pregătire/instruiri de profil, pe serii, în şantierele navale din Olanda şi din România aparţinând Damen. 

„Procentul de încadrare cu personal, la acest moment, este de aproximativ 28%, iar acesta va continua, astfel încât, în cel mai scurt timp, posturile prevăzute să fie încadrate cu personal care să permită executarea misiunilor cu acest tip de ambarcaţiune. Facem precizarea că în momentul în care vom avea angajaţi doi ofiţeri comandanţi de navă, cu personalul existent vor putea fi executate misiuni pe mare. Asigurăm opinia publică de faptul că dotarea cu tehnică performantă de intervenţie rămâne prioritatea 0 a instituţiei noastre şi că vom depune în continuare eforturile necesare pentru ca mijloacele performante să asigure succesul misiunilor derulate în sprijinul cetăţeanului, inclusiv pe mare”, a mai transmis IGSU.

Cele două nave multirol au fost lansate la apa în vara anului trecut.

Tipuri de misiuni

Iată ce misiuni poate desfășura o astfel de navă:

  • asistență medicală și prim ajutor calificat;
  • misiuni de evacuare medicală de urgență MEDEVAC (evacuare medicală);
  • misiuni de localizare, preluare/salvare a plutelor de salvare, ambarcațiunilor și navelor aflate în derivă, precum și a persoanelor aflate în apă (naufragiate);
  • transfer personal/răniți/materiale în operațiuni cu elicoptere;
  • posibilitatea de a lansa/recupera UAV (Unmanned Aerial Vehicle);
  • asistență și intervenții cu scafandri;
  • localizarea și lichidarea incendiilor izbucnite la bordul navelor, platformelor maritime de extracție și foraj, inclusiv extragerea persoanelor aflate în pericol și stingerea incendiilor apărute ca urmare a aprinderii produselor petroliere deversate accidental pe suprafața apei;
  • nava este în măsură să intervină prin sprijinirea forțelor care acționează pe uscat prin operațiuni executate direct asupra incendiului sau prin asigurarea alimentării mașinilor de stingere a incendiilor, iluminatul zonelor afectate, pentru lichidarea incendiilor izbucnite pe chei, la danele portului, depozite și magazii, rezervoare de produse petroliere sau chimice.

Iată caracteristicile navei:

  • capabilă să opereze în toate anotimpurile, în Marea Neagră și Marea Mediterană;
  • proiectată, echipată şi construită pentru o durată de viaţă de minim 30 de ani;
  • capabilă să execute misiuni operative continue, fără aprovizionare și realimentare până la trei zile, asigurând condițiile de trai și deservirea tehnicii de la bord;
  • echipată cu platformă transfer elicopter (Winch-Only) și/sau lansarea/recuperarea a UAV (UnmannedAerialVehicle);
  • echipată cu sisteme de stingere a incendiilor, inclusiv instalații de autoprotecție;
  • echipată cu radare, cameră supraveghere (zi – noapte), ambarcațiuni de intervenție rapidă pentru salvare, precum și sistem „rescue star” cu macara;
  • Lungimea totală a navei este de 51,32 m, iar lățimea totală de 9,41 m.

Achizițe/ Cost:

  • Proiect: VIZIUNE 2020, Program Operațional Infrastructură Mare (POIM 2014-2020), cod SMIS: 134028;
  • Cost: 100.507.000,00 lei, inclusiv TVA (aproximativ 20,3 milioane euro).

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Constanța Padel Open 2024 și-a premiat campionii

mar iun. 25 , 2024
Circuitul Internațional Regional Prut Padel Tour a ajuns la finalul săptămânii trecute, în premieră, și pe litoral. Padel Club Constanța, din Stațiunea Mamaia, și-a deschis larg porțile pentru jucători cu renume din padelul național, care au concurat inclusiv cu oaspeți de peste hotare. Padeliști deja tradiționali din „Circuitul Profesionsit al […]

V-ar putea interesa și: