Conducerea Portului Constanța a anunțat că Excelența Sa, Takashi Katae, ambasador extraordinar și plenipotențiar al Japoniei în România, însoțit de Hiroshi Kudo, șef al secției Economice, și Ryo Taniguchi, adviser, a făcut, luni, 22 aprilie, o vizită în Portul Constanța.
Delegația japoneză, primită de directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanța, Mihai Teodorescu, specialist în turism, a fost interesată de prezentarea Portului Constanța, axându-se pe caracteristicile portului, date de trafic și informații despre sistemul vamal.
„Colaborarea Portului Constanța cu Japonia datează încă din anul 1998, când a fost semnat, la Tokyo, un acord de împrumut dintre România și Overseas Economic Cooperation Fund, în vederea realizării primei etape a terminalului de containere. În 2003, Agenția de Cooperare Internațională Japonia – JICA a elaborat Master Planul Portului Constanța în baza unui împrumut nerambursabil acordat Guvernului României de către Guvernul Japoniei”, se arată într-un comunicat de presă transmis de reprezentanții companiei.
Un Master Plan japonez ignorat de români
Interesant este că Portul Constanța vorbește despre studiul efectuat acum 20 de ani de japonezi, care însă nu a fost respectat de români. A fost un studiu muncit. Niponii au trimis în România o echipă condusă de Fumio Kaneko de la Institutul Japonez de Dezvoltare a Zonelor de Coastă, de trei ori între septembrie 2000 și noiembrie 2001. Echipa a purtat discuții cu oficialii de resort din Guvernul României și a realizat analize de teren în zona de studiu.
Studiul a fost inițiat pentru a evalua și a planifica dezvoltarea infrastructurii portuare, în contextul transformărilor economice ale României și al integrării sale în Uniunea Europeană. Portul Constanța este prezentat ca un punct crucial pentru comerț și transport între Europa și Asia.
Japonezii au avut o idee care ar fi schimbat fața Constanței. După ce au studiat și analizat portul peste un an, au întocmit un Master Plan care ar fi trebuit să fie aplicat până în 2020. Aceștia le-au spus românilor că activitatea portului trebuie mutată în zona de sud, unde adâncimile erau mai mari. În nord, au propus o revoluție practic: crearea unei zone de afaceri și turism.
„Zona portului vechi (nordic) trebuie modificată pentru alte destinații, cum ar fi călători sau destinații de afaceri, datorită adâncimii insuficiente pentru capacitățile viitoare ale navelor și datorită apropierii sale de centrul orașului.”, au scris japonezii negru pe alb.
N-au inventat ei roata. Astfel de transformări ale unor porturi comerciale în zone de turism și afaceri, integrate în orașe, s-au mai văzut. Unul din cele mai celebre exemple este Hamburg, care a construit în portul vechi o operă magnifică. Detalii la finalul articolului.
Imaginați-vă cum ar fi arătat Constanța dacă zona de nord a portului (primele dane de la intrarea prin poarta 1) ar fi fost un loc unde putem găsi un teatru nou, un centru de afaceri, restaurante, hoteluri, etc. Toate cu vedere la mare.
Japonezii au avut idei bune, dar s-au lovit de interese prea mari, balcanice, în România.
Partea a treia a studiului poate fi găsită AICI.
Exemplul Hamburg
Elbphilharmonie Hamburg este construită într-un loc istoric semnificativ: în docurile Sandtorhafen. În 1875 a avut loc construcția primului depozit în Docurile Hamburg: Kaiserspeicher. Clădirea magnifică în stil neo-gotic a devenit rapid un reper al orașului, în timp ce orașul devenea un centru major al comerțului internațional. Distrus aproape complet în Al Doilea Război Mondial, Kaiserspeicher a fost demolat în 1963. În 1966, pe același loc a fost ridicat Kaispeicher A, bazat pe un proiect de Werner Kallmorgen. Aici se depozitau cacao, ceai și tutun până în anii ’90. Cu creșterea transportului în containere, totuși, importanța depozitului a scăzut și, în cele din urmă, a rămas gol.
avem personal capabil sa citeasca si sa scrie dar sa inteleaga un studiu de fezabilitate sau macar un plan de situatie.
Apoi, mai au vrut sa vina pe vremea lui Dragnea-Mazare-Tudose, se vorbea de fabrici de piese auto in zona libera.
Poate ne va spune mos Tudose mai multe…
Oameni buni și foarte buni avem ,dar interesele personale asociate cu cele ale altor state din UE și nu numai care practic nu vor dezvoltarea României este evidentă de-a lungul celor 35 de ani de la revoluție, România este într-o continuă involuție.
Am putea remodela total infrastructura de la faleză un șenal navigabil pentru ambarcațiuni de mai mici dimensiuni pe valea portului între(poarta 2 și poarta 1) unde se afla muzeul mozaic și celebrele băi romane.
Imaginați-vă cum ar arăta orașul vechi și redenumit Tomis prima așezare atestată documentar pe teritoriul României
La Agigea port free încurajând China să vină și sa investească construirea unui hub pentru tranzit pe canal (taxe deci câștig).
Zero taxe pentru investitorii mari
Și creeare de parcuri industriale pentru depozite și containere.
Baza economiei românești și viitorul omenirii în investiții majore va fi Agricultura cea care va da cel mai mare profit ,dacă știm să profitam de pământurile noastre de tot ceea ce ne poate da acest sector intern și la export vom fi printre puținele state câștigătoare
Resurse financiare se pot găsi și tot de ce am avea nevoie numai sa și vrem atenție la ce alegeri facem la vot ,ne trebuie Oameni care vor fapte nu vorbe cum am văzut de 35 de ani
Nu vrem suntem obtuzi la minte grei la cap,proști cu ghiotura sa mai zic…….adevaruri
Cu domnul director al APC, specialist in turism, sigur se va rata si aceasta oportunitate!
Ce glumă bună. Cine să țină cont de planul japonez care ar fi transformat orașul? Mazăre &Co? PSD & Co? Vă arde de glume. Păi ce șpagă ieșea din planul ăla ? Zero. Atunci și interesul nenorocitilor a fost tot zero.
Cred că autoritățile în domeniu, trebuie să treacă la fapte cât mai repede. De ce trebuie să treacă ani și ani pentru un proiect atât de important!?!
Să-și termine studiile proștii noștrii
Eu merg pe soluția niponă! Istoria îşi spune cuvântul!
Și eu am încredere în soluția nipona,poate se va face ceva !
Am avut ,avem la conducerea țării jigodii , proști , analfabeți cu duiumul și persistăm cu aceeași mereu ,de ce? Ptr. că puturoșii și analfabeții îi votează Bravos , națiune ! Țineți o tot așa putorile care primesc ajutoare sociale sunt mulți , pe ei se bazează ,slugile UE .
Pentru că nu avem pe cine să votam oricum…
Nu am încredere în Japonezi.De ce 20 de ani să finalizezi o lucrare ? Dacă închid portul vechi și îl fac pe cel nou peste 20 de ani ? Ce facem ? Pierdem piețe de desfacere.Iar eu am auzit în 89 că vroiau 10..20.cm din pământul Bărăganului să fie raschetat și dus la ei în țară, că au aflat ei că este f.bun. Nu aveti incredere in ăștia și în chinezi.
Au cărat cu camioanele și italienii , pământul nostru.Nu avem oameni onești care să conducă.Se dovedesc a fi lacomi , iar străinul vede această latură și atunci sigur că profită.
Dar am citit de curând că oameni de afaceri din Dubai deci arabi vor investi acum in portul Constanța…cred că această știre este valabilă acum …