Jumbo a deschis un magazin în Constanța. Văzusem magazinele în alte țări, m-am bucurat când a ajuns și la noi.
Am ajuns pentru prima dată în magazin vineri, la o zi după deschidere. Am ajuns la ora prânzului. Am găsit produse OK, la prețuri bune. Am cumpărat mai multe produse. Am găsit aici, la 50 de lei, mașinuțe care la Noriel erau 80 de lei, sau pălării la numai 10 lei, deși la C%A aceleași produse costă 40 de lei. Am cumpărat și niște căști de înot pentru copii, care s-au dovedit a fi prea mici.
Erau deschise numai trei case, dar nu erau decât doi sau trei clienți la fiecare din ele.
Duminică m-am întors să returnez căștile, pentru a le înlocui cu unele mai mari, și să cumpăr câteva cadouri. M-am mirat, intrând în magazin, că vedeam multă lume care iese fără coșuri, cu mâinile goale. Am ajuns la biroul de retur, unde mi s-a spus că nu mi se pot da banii înapoi pe căști. Nici nu voiam. Mi s-a dat un voucher în schimb.
„Este valabil numai o zi”, mi-a spus domnișoara de la birou.
În magazin funcționau tot numai trei case de marcat, dar erau circa 30 – 40 de persoane la fiecare din ele. După 30 de minute de stat la coadă am renunțat. Am lăsat deoparte coșul de cumpărături, în valoare de circa 300 de lei, și am plecat. La fel ca mine au făcut mulți alții. Nu se poate ieși decât pe la case, așa că ne-am făcut loc cu coatele, prin înghesuială. Am ajuns și la birouri de retururi, să las voucherul și să iau înapoi produsele, pe care le voi returna în altă zi.
Pentru că nu a mai angajat două sau trei casiere, Jumbo Constanța pierde clienți și bani. Mă gândesc numai câți angajați trebuie să muncească să pună la loc sutele de produse abandonate în coșuri de oameni care nu au mai putut suporta cozile infernale.
Concluzia: Jumbo Constanța, un magazin grecesc, are prețuri bune spre foarte bune, produse OK, dar servicii de nota 2.
Știți ce se spune: feriți-vă de darurile grecilor!
Aveți mai joc câteva date despre Jumbo.
Profitul Jumbo, cel mai mare retailer de jucării din Grecia, a urcat cu 12% în semestrul doi din 2016, datorită creşterii de peste 10% înregistrată în România şi Bulgaria, transmite Reuters.
În perioada iulie-decembrie 2016, profitul net a ajuns la 81,4 milioane de euro, faţă de 72,5 milioane de euro în semestrul doi din 2015.
Majorarea profitului se datorează rezultatelor foarte bune obţinute în afara Greciei – unde măsurile de austeritate au dus la un declin de aproape 30% al vânzărilor de retail – şi al produselor comercializate la preţuri scăzute.
Recent, Jumbo a anunţat şi creşterea vânzărilor cu 8% în semestrul doi din 2016, la 402 milioane de euro.
Jumbo operează 51 de magazine în Grecia şi încă 21 de unităţi în România, Bulgaria şi Cipru.
Conform strategiei de expansiune, retailerul intenţionează să inaugureze în următorii cinci ani cel puţin 13 noi magazine în Romania, pe lângă cele şapte unităţi pe care le deţine în Bucureşti, Timişoara, Oradea, Arad, Ploieşti şi Piteşti. Patru noi magazine ar urma să fie deschise până la sfârşitul acestui an, a anunţat Jumbo.
Ana Ionescu