LIDL: șoricelul din „Cămara noastră”

Începând cu primele zile ale anului 2024, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început derularea unei ample campanii de verificare a modului în care brandurile proprii, declarate a fi românești, ale marilor lanțuri de magazine, respectă exigențele impuse de brandul ales și de semnificația acestuia.

Acțiunile de control au început cu ”Gusturi românești”, brand propriu al lanțului de magazine Mega Image și ”Cămara Noastră – Poftă de România”, care aparține lanțului de retail Lidl.

După desfășurarea controlului în cadrul magazinelor marilor retaileri, verificările comisarilor ANPC continuă, mergând pe lanțul de distribuție, până la locațiile în care articolele comercializate sub aceste mărci au fost produse.

Scopul campaniei este acela de a se putea certifica folosirea exclusivă a ingredientelor românești la realizarea acestor produse, comercializate sub branduri cu încărcătură emoțională națională, și la care se folosesc rețete binecunoscute și apreciate de către români.

Astfel, comisarii ANPC au verificat, până în acest moment, operatorul economic producător al produselor de patiserie comercializate sub marca ”Cămara Noastră – Poftă de România”, respectiv SC Patisgal SRL, din Galați.

Pentru abaterile de la legislația în vigoare, echipele de control au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 2 amenzi contraventionale în valoare totală de 15.000 lei
  • un avertisment
  • oprirea temporară a prestării de servicii în secția de producție patiserie
  • propunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte
  • propunerea măsurii de închidere temporară a unității pentru o perioadă de până la 6 luni.

„Cine nu are în cămară un șoricel, poate lua din „cămara noastră”. Adevărată poftă de România! Cred că l-au ucis fursecurile „limbă de pisică“! Dacă nu ar fi tragic, ar putea fi chiar comic! Mă întreb dacă măcar defunctul șobolan este românesc?! Poftă de România!”, a declarat Horia Constatinescu, președintele ANPC

Principalele deficiențe constatate au fost:

  • utilizarea unor spații neigienizate, în care s-a semnalat prezența rozătoarelor moarte și a pânzelor de păianjen
  • folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu rugină, chedere neigienizate și rupte, cu depuneri de mucegai pe ventilatoare
  • utilizarea unor materii prime cu data durabilității minimale depășită sau fără elemente de identificare
  • folosirea unor practici comerciale incorecte prin neînscrierea pe ambalajul unor produse a tuturor ingredientelor utilizate la fabricație (ex.: uleiuri vegetale parțial hidrogenate de palmier și shea).

Verificările vor continua și în perioada următoare.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Despre iluzia egalității de șanse

mie ian. 10 , 2024
Este unul dintre cei mai agitați copii din clasă. Intră mult după ce sună clopoțelul, nu știe (și nu îi pasă) la ce materie a aterizat, râde, face glume, vorbește tare, este vedetă. Din când în când privirea i se mai odihnește și pe profesor. Atunci e șansa acestuia să […]

V-ar putea interesa și: