COMPLETARE Primăria Constanța pregătește un nou regulament pentru parcări. Primarul Vergil Chițac a anunțat, în emisiunea „Realitatea locală”, difuzată pe 16 decembrie de Dobrogea TV, că acesta pleacă de la o filosofie simplă, care spune că: „toată lumea trebuie să plătească” și că „trebuie să dezvoltăm transportul urban pentru ca oamenii să renunțe la mașini.” Detalii AICI.
Regulamentul parcărilor din municipiul Constanța a fost anulat parțial de instanță, iar una dintre prevederile cele mai importante este referitoare la locurile de parcare rezidențială rezervate de la primărie. E vorba despre acele locuri pentru care persoanele fizice plătesc 200 de lei pe an, adică 54 de bani pe zi.
Primăria Constanța modificase regulamentul astfel încât acestea să poată fi folosite de oricine dorește, în intervalul orar 08.00 – 17.00, de luni până vineri.
Instanța a modificat însă această prevedere, în sensul că locul de parcare rezervat este acum non stop la dispoziția celui care plătește.
„Rămâne valabilă prevederea din vechiul regulament, aceea în care titularul contractului are dreptul să folosească locul pentru care are contract 24/24.”, a declarat Adriana Deoancă, purtător de cuvânt al Primăriei Municipiului Constanța.
Vechea prevedere din regulament avea logică: șoferul care plătește locul de parcare, dar pleacă la muncă, va ocupa alt loc de parcare. În plus, se eliberaseră astfel mii de locuri în timpul zilei. A fost însă și criticată de cei care aveau contract pentru locuri, pentru că regulamentul s-a modificat în timpul contractului (valabil pentru anul 2019. În 2020, deși știau limitările, constănțenii au dorit în continuare să rezerve un loc de parcare).
Locurile de parcare rezidențiale sunt insuficiente în municipiul Constanța. Unele cartiere, cum ar fi Compozitorilor, nu au niciun fel de astfel de loc deocamdată. Rezervarea se face după principiul primul venit, primul servit.
Numărul oficial al locurilor de parcare din oraș era, în 2018, de 18.245. dacă ne raportăm la cele mai recente date oferite de Primăria Constanța. Numărul oficial de mașini din oraș era, însă, de 118.325, la care se adaugă cele în leasing, de firmă sau cei care vin la muncă, pe timpul zilei, din alte localități. Așadar, rezultă un deficit de locuri de parcare de peste 97.700 de locuri. Imens. Este greu de crezut că Primăria Constanța, indiferent de cine ar fi condusă, poate construi atâte parcări. Sau că, să presupunem că ar putea, are unde.
- Vă recomandăm și: Constanța, SUFOCATĂ de mașini. De ce NU ar trebui să ne dorim PARCĂRI
2018 = 18 245 locuri de parcare.
2020 = 18 245 – aprox. 300 locuri desfiintate.
DE CE ?
Simplu. Primaria nu face parcari ci le desfiinteaza si pe cele existente.
Proba : Intre targul „gorbaciov”si blocurile din „Inel” pe str. I.L.Caragiale, exista o parcare de aprox. 300 de locuri, care era folosita de multi constanteni , ziua, iar noaptea de catre rezidentii din zona care nu mai aveau loc in cartier. In loc sa introduca paza de noapte (contra cost), Primaria a… RAS-O !! Si a oferit acolo autorizatie de constructie pentru un supermarket („PENNY”), probabil pentru faptul ca in zona nu existau decat doua („Mega Image” si „PROFI”)
In concluzie… ne vedem in toamna la urne. Celor din acel cartier, pot actualii edili sa le asfalteze si acoperisul blocurilor, sa le puna palmieri la fiecare scara, etc. , dar voturi… ciuciu.