Mai mulți copii au leșinat într-un tren pe ruta București Nord- Constanța joi după-amiază, iar o femeie a fost luată cu ambulanța din Fetești din cauză că în vagoane nu mergea aerului condiționat, relatează TVR. CFR spune că trenul cu pricina avea „în compunere vagoane cu instalație de climatizare”, dar aceasta „a intrat în regim de avarie după plecarea din București, din cauza temperaturilor ridicate și a gradului mare de utilizare”.
Potrivit Știrile TVR, mai mulți copii au leșinat din cauza căldurii excesive în trenul IR 1589 care a plecat din București Nord și trebuia să ajungă la Constanța la 18:54.
„Trenul a oprit în stația Fetești unde mai multe echipaje de ambulanță așteptau pentru a acorda îngrijiri medicale acestora. Copiii au primit apă și gheață din partea CFR, iar o profesoară a fost preluată de ambulanță”, spune sursa citată.
CFR spune că există aer condiționat în tren, dar a intrat în avarie din cauza căldurii
În comunicatul său cu privire la incident, CFR spune doar de femeia care a fost preluată de ambulanță la Fetești, nu că le-ar fi fost mai multor persoane rău, inclusiv unor copii. De asemenea, sursa subliniază că trenul are „vagoane” cu instalație de climatizare, dar a intrat în avarie din cauza căldurii și „folosirii excesive”.
„Din cauza temperaturilor ridicate și a gradului mare de utilizare, instalația de climatizare a intrat în regim de avarie după plecarea din București. O persoană a anunțat șefa de tren că se simte rău, motiv pentru care personalul CFR Călători a apelat Serviciul 112. În urma apelului, după sosirea trenului în stația Fetești, o ambulanță a preluat pasagerul, care se află, în acest moment, la spitalul din Fetești, sub supraveghere medicală”, spune CFR în comunicatul său.
Documentul citat mai spune că, declarațiile personalului de tren, „se pare că pasagerul care a solicitat ambulanța avea antecedente medicale” și recomandă călătorilor să aibă la ei.
„În contextul avertizărilor emise de Administrația Națională de Meteorologie privind temperaturile ridicate și disconfortul termic accentuat pentru această perioadă de vară, conducerea CFR Călători a limitat vânzările la maximum 90% din totalul numărului de locuri. În plus, s-au făcut recomandări pasagerilor astfel încât călătoria cu trenul, în condiții de caniculă, să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură/ care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale:
- să se hidrateze permanent şi să aibă cel puțin o sticlă cu apă în bagaj;
- să aibă medicația necesară în caz de nevoie;
- să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor”, arată comunicatul.
De asemenea, CFR subliniază că trenul avea electrician de vagoane și personal tehnic de intervenție.
„Cu toate acestea, în zilele cu temperaturi caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație”, subliniază compania, care susține că „face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităților de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare” și că „întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor pe parcurs”.
Nu este prima dată când călătorii reclamă căldura excesivă din vagoane. Detalii aici: Trenul-saună. Călătorie la 50 de grade, la clasa 1, pe ruta Constanța – Sibiu. „Dă-i mă un ciocan în cap”