Mamaia are turiști mai puțini, dar mai mulțumiți, potrivit unui studiu

Ionuț Nedea, CEO LitoralulRomanesc.ro
Ionuț Nedea, CEO LitoralulRomanesc.ro

O comparație cu sezonul estival 2021, relevă o analiză efectuată de Litoralulromanesc.ro pe baza feedback-urilor oferite de aceștia, spune că cei care au venit sunt mai mulțumiți. Asta în ciuda faptului că Mamaia este în scădere cu 20% (deși celelalte stațiuni sunt în creștere).

Cei aproximativ 3.000 de turiști care au scris review-uri până în acest moment au punctat, cu note de la 1 la 10, curățenia din hoteluri, serviciile primite, poziționarea, personalul, dotările unităților de cazare, precum și raportul calitate-preț. Media obținută pe fiecare dintre aceste categorii depășește punctajul oferit de turiștii care s-au cazat la mare în sezonul estival 2021.

Cea mai mare creștere a nivelului de satisfacție se observă la capitolul „Raport calitate-preț”. La finalul verii trecute, media a fost de 7,95, în vreme ce anul acesta, la jumătatea sezonului estival, nota a crescut la 8,58 din 10 (maxim).

Scumpirea vacanțelor în acest an e o realitate, dar, deși turiștii au plătit mai mult pentru sejurul la mare, în același timp, au simțit că primesc mai mult de sumele achitate – mai multă calitate, mai multe servicii. Iar acest lucru se explică prin faptul că în multe hoteluri au fost finalizate investițiile în renovarea camerelor, spațiilor comune, restaurantelor, în vreme ce altele au fost renovate complet. Iar turiștii au fost mulțumiți de ceea ce au găsit la destinație, în hotelul ales pentru petrecerea vacanței, și au ajuns la concluzia că suma achitată a fost una corectă”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Preocuparea românilor pentru condiții de cazare bune se manifestă și în acest sezon estival, iar turiștii sunt dispuși să achite un tarif mai mare, dar să primească un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Printre criteriile importante în funcție de care iau decizia de rezervare a unui hotel se numără curățenia, iar la acest capitol, gradul de satisfacție în rândul celor care au efectuat deja sejurul la mare și au completat formularul de feedback este de aproape 9 față de media 8,40 în 2021.

În ceea ce privește serviciile primite, nivelul de satisfacție până în acest moment este punctat cu 8,56, în creștere ușoară față de anul trecut, când media a fost 8,19. Se remarcă o creștere și în privința poziționării: 9,15 în 2022 față de 8,96 în sezonul precedent.

Și angajații din hoteluri și restaurante au primit un punctaj mai bun din partea turiștilor; astfel, personalul este notat cu o medie de 8,78 față de 8,55. În ceea ce privește dotările unităților de cazare, categorie care a declanșat cele mai multe nemulțumiri anul trecut în rândul turiștilor, se observă o creștere ușoară a gradului de satisfacție: 8,08 comparativ cu media de 7,75 în 2021.

Analiza separată privind stațiunea Mamaia arată și aici o creștere a gradului de satisfacție raportat de turiști la toate categoriile: curățenie (media 8,82 în 2022 față de 8,34 în 2021), servicii (8,57 față de 8,08), poziționare (9,32 comparativ cu 9,09), personal (8,78 față de 8,51), dotări (media 8 în 2022 față de 7,56 anul trecut) și raport calitate-preț (8,55 comparativ cu 7,76).


Cifrele sunt raportate la data de 19 iulie, pe baza formularelor de feedback completate de 2.921 de turiști și vizează unități de cazare din toate stațiunile românești de pe litoral. La finalul sezonului estival 2021, au fost colectate formulare de feedback de la 14.032 de persoane.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Un comentariu la “Mamaia are turiști mai puțini, dar mai mulțumiți, potrivit unui studiu

  1. mari dobitoci!
    cum sa dai public un studiu contra facut?
    care sunt acei turisti super multumiti?
    nu exista asa ceva!

    preturile mai mari!
    parcarea, care te omoara, sau sunt cei veniti cu trotinetele la mare?
    nisipul plin de scoici!
    lipsa dusurilor!
    lipsa toaletelor!
    toaletele toi toi nu sunt toalete…. dac cineva spune ca sunt sa isi ia acasa cateva si sa isi puna si bideu in ele!
    strada stefan cel maredin centru car este un dezastru care nu are sorti de finalizare!
    bulevardul alexandru lapusneanu care din cate 3 benzi pe sens in plin sezon a ramas pe cate un fir pe sens…..

    care este satisfactia acelor turisti mai putini!!!
    poate ca sunt orbi…

    cun puteti scrie asemenea articole!!!!
    cum puteti scrie asemenea articole????

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Marian Crușoveanu: „Antreprenorii din România, cât și cei din diaspora vor putea accesa fonduri nerambursabile de până în 200.000 de lei”

mie iul. 20 , 2022
Programul guvernamental #StartUpNation a început! Conform Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, doar în primele două ore de la lansare, au fost depuse 580 de dosare. „Acest program are 2 piloni: Start-Up Nation România și Start-Up Nation Diaspora. De anul acesta, și românii din diaspora care vor să dezvolte o afacere acasă […]
marian-crusoveanu-start-up

V-ar putea interesa și: