Marian Crușoveanu, parlamentar PNL, ne-a acordat un interviu amplu în care s-a referit la modul în care a funcționat coaliția PNL – PSD în primul an, dar și despre cum au decurs proiectele liberilor și ale sale, personal. Prima parte o puteți citi AICI.
Astăzi publicăm a doua și ultima parte, cea referitoare la proiectele prezentate în campanie. Sunt importante nu numai pentru constănțeni, cât și pentru turiști.
Cristian Hagi: Cum au evoluat proiectele propuse de dumnevoastră în decursul acestui an, când conducerea Ministerului Transporturilor este asigurată de PSD?
Marian Crușoveanu: Proiectele pe care le-am promovat și-au urmat cursul firesc instituțional. Le urmăresc îndeaproape și fac informări publice regulat, astfel încât să fie cunoscut stadiul lor. Din perspectiva transporturilor, județul Constanța este vital pentru România, dar și pentru lumea largă. Contextul războiului din Ucraina a potențat și a arătat că Portul Constanța nu are doar un rol economic pentru România, ci și unul strategic. Pe de altă parte, se poate constata cu amărăciune că a fost nevoie de un război, pentru a fi mișcate rotițele ruginite care au blocat, ani de zile, activitatea Portului.
Pe de altă parte, la insistențele și demersurile făcute, alături de colegii parlamentari din PNL Constanța, știm că Alternativa Techirghiol a reintrat în graficul de interes pentru Ministerul Transporturilor. De asemenea, a fost stabilită locația de amplasare a nodului rutier de la Medgidia. Drumul expres Constanța-Tulcea este prioritizat de Guvern, în vederea elaborării traseului cel mai rentabil.
Județul Constanța este inima economică a României, o arteră de conexiune europeană și trebuie tratat corespunzător. Din acest motiv, insist asupra necesității investițiilor în infrastructură, pentru că reprezintă un stâlp de sprijin care privește mereu spre viitor și aduce beneficii comunității. De aceea, vreau să cred că la nivelul Ministerului Transporturilor, interesul acordat județului Constanța este datorită oportunităților pe care le are și nu din prisma numirilor în funcție ale unora sau altora.
C.H: Care este stadiul eliminării taxei pentru podurile dunărene?
M.C.: Această temă a devenit sensibilă pentru unii care se arătau extrem de „binevoitori” în a susține acest proiect. Proiectul de lege este pe masa liderilor PSD, iar acum au posibilitatea să arate că le pasă de dobrogeni, că le pasă de agenții economici, de investitori și de capitalul românesc.
Noi am reușit să aducem proiectul de lege pe ordinea de zi a Camerei Deputaților, chiar în momentul-cheie, însă unii s-au răzgândit și au blocat legea. În Biroul Permanent al Camerei Deputaților, PSD, USR și AUR au votat, cot la cot, ca proiectul de lege să fie retrimis la Comisii. Din acel moment, noi, parlamentarii PNL Constanța, am continuat să facem subiectul cunoscut, am venit și cu argumente pertinente, astfel încât cei care au decizia în mână să poată facă pași înainte.
Eu revin și repet: pentru noi, cei de la PNL, această taxă de pe podurile dunărene este o povară imensă pentru toate societățile comerciale din Constanța și Tulcea, este o povară pentru cei care trec podul din aceste două județe. Mingea este în curtea PSD iar din partea noastră au primit toate argumentele necesare pentru a suplini bugetul CNAIR, sper să fie pragmatici și să audă vocea celor care plătesc fără a avea beneficii concrete.
CNAIR are la dispoziție bani europeni, prin care poate crește, prin digitalizare, controlul pentru plata rovinietei, astfel că își poate acoperi sumele necesare după anularea taxei de pod. Pot lua exemplul vecinilor noștri bulgari, care, după ce au instalat sisteme de monitorizare și verificare a vinietei, au apărut imense schimbări pozitive. Soluții se găsesc, atunci când vrei ocolești scuzele, de aceea fac o invitație publică parlamentarilor PSD de Constanța, de a-și face vocea auzită în fața liderilor de la centru pe aceasta temă.