Schimbarea directorului general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța a fost explicată, marți, de parlamentarul PNL Marian Crușoveanu, membru în Comisia pentru transporturi și infrastructură a Camerei Deputaților.
„În ultimele luni, a existat un interes major din partea PSD de a-l schimba pe managerul de succes al Portului Constanța, Florin Goidea. Care sunt mizele acestei schimbări, mascate cu declarații politice, fără a fi acoperite de date concrete, vom vedea în perioada următoare. Una este clară, cea referitoare la alegerile interne din PSD.”, a spus deputatul liberal.
Acesta atrage atenția că, dacă ne uităm la indicatorii economici, la proiectele de modernizare și de dezvoltare ale Portului Constanța, efectuate de Florin Goidea, putem vedea că sunt în contradicție cu declarațiile făcute de liderii PSD.
Marian Crușoveanu spune că s-a uitat pe documentele oficiale și pe rapoartele de activitate și i-au atras atenția câteva cifre.
- În anul 2021, doar prin POIM, au fost depuse 5 cereri de finanțare pentru proiecte în valoare de peste 85,22 milioane de euro. Pentru 3 dintre acestea s-au semnat deja contractele de finanțare.
- Portul Constanța mai are 10 proiecte aflate în stadiul de pregătire pentru POT 2021-2027, în valoare de 532,20 de milioane de euro.
- De asemenea, există o listă întreagă de proiecte, aflate în diferite stadii, care vizează dezvoltarea și modernizarea Portului Constanța, finanțate de Fondul European de Dezvoltare și Connecting Europe Facility (CEF).
- În primul semestru al anului 2022, în comparație cu semestrul întâi din 2021, traficul de mărfuri derulat prin porturile din județul Constanța a înregistrat o creștere de aproximativ 16,92% plus 5433 de mii de tone.
„Desigur că războiul din Ucraina reprezintă, în continuare, o provocare și o oportunitate pentru activitatea economică a Portului Constanța, care a devenit un punct geopolitic vital pentru exporturile cereale ucrainene, în timp ce ministrul Transporturilor tot nu reușește să deblocheze toate liniile feroviare blocate de vagoane care, de ani de zile, îngreunează activitatea portului. În timp ce Portul Constanța are șansa istorică de a fi portul cheie pe plan regional, ministrul Transporturilor, în loc să fie concentrat de această situație, are preocupări cu interese de altă natură. PSD-iștii au stat, luni de zile, cu ochii pe port ca pe butelie ca să pună mâna pe el, făcând jocuri de culise care pot periclita finanțările pentru proiectele de investiții.”, a mai spus acesta.
Crușoveanu a subliniat că românii așteaptă din partea liderilor PSD responsabilitate în actul guvernamental, însă observă existența unor preocupări de o cu totul altă natură.
„Dacă tot sunt interesați de județul Constanța, mă întreb când va da ministrul Transporturilor undă verde pentru anularea taxei pe podurile dunărene, lege blocată în Parlamentul României.”, a conchis acesta.