Mașinile electrice nu sunt atât de prietenoase cu mediul precum se crede

masina electrica

Mașinile electrice nu sunt atât de ecologice precum s-ar putea crede. A spus-o CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, în timpul Forumului pentru Libertatea Mobilităţii.

Acesta a precizat că realizarea unui pachet de baterii pentru un vehicul electric (EV) cu o „autonomie decentă” de 400 de kilometri necesită în prezent, în medie, aproximativ 500 de kilograme de materii prime suplimentare faţă de o maşină tradiţională.

„Din punct de vedere al mediului… nu cred că are sens”, a spus Tavares.

CEO-ul Stellantis a spus că industria auto, bazată pe noua ştiinţă, trebuie să realizeze un progres în ceea ce priveşte densitatea puterii celulelor.

„Cred că asta este în curs. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel cu 50% utilizarea de materii prime suplimentare faţă de un vehicul convenţional”, a spus el.

Tavares a adăugat că acest lucru ar ajuta, de asemenea, la rezolvarea problemei deficitului de litiu, un element cheie în majoritatea bateriilor actuale.

Forumul pentru Libertatea Mobilităţii organizat Stellantis – care miercuri şi-a desfăşurat a doua sesiune anuală – a fost înfiinţat de grup după ce a decis să părăsească grupul european de lobby auto ACEA la sfârşitul anului 2022.

Acesta este conceput pentru a promova discuţiile cu părţile interesate privind acoperirea problemelor şi tendinţele mobilităţii şi implicaţiile acestora asupra încălzirii globale.

În timpul forumului, Tavares a spus, de asemenea, că nu vede hidrogenul ca o tehnologie alternativă viabilă pentru mobilitatea actuală în masă, din cauza costurilor sale ”înalte”, chiar şi presupunând că energia folosită pentru a produce hidrogen este curată.

„Mă tem că, deocamdată, accesibilitatea va fi un factor important pentru hidrogen. Pentru viitorul apropiat, va fi (posibil) o soluţie pentru flotele marilor corporaţii, dar cu siguranţă nu pentru cetăţenii normali”, a spus Tavares.

Stellantis era în 2023 al patrulea mare producător de automobile din lume. Grupul deține 14 mărci: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, și Vauxhall.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

A fost semnat contractul de finanțare pentru bulevardul Madrid

joi apr. 4 , 2024
Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac a semnat ieri, la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, contractul de finanțare pentru construirea bulevardului Madrid prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“. Noua arteră rutieră va face legătura între strada Amsterdam și bulevardul Aurel Vlaicu cu care se va intersecta în sensul giratoriu […]

V-ar putea interesa și: