Construcția financiară pentru anul 2016 propusă Parlamentului de către Guvernul Cioloș relevă o majorare a cheltuielilor bugetare în aproape toate domeniile și apreciez în acest sens faptul că respectă solicitarea PNL de creștere a investițiilor publice în economie, fără de care nu poți genera dezvoltare.
În opinia PNL, în momentul de față este foarte greu să corelezi prioritățile în România și să iei o decizie pe măsură în ceea ce privește alocările financiare. Punctez faptul că, pentru anul 2016, cheltuielile bugetare au în vedere o serie de proiecte esențiale din domeniul transporturilor.
Obiectivele de infrastructură de transport prevăzute în proiectul de buget de anul viitor nu pot răspunde în totalitate nevoilor actuale din acest domeniu, însă cu multă determinare, efort și consecvență, pot constitui un prim efort spre ceea ce PNL și România tind să atingă – bunăstare și prosperitate pentru cetățenii săi.
PNL consideră că infrastructura de transport este fundamentală pentru a asigura dezvoltarea unei societăți și a unei economii competitive, iar accesibilitatea geografică și mobilitatea persoanelor și a mărfurilor sunt condiționalități pentru creșterea calității vieții prin stimularea creșterii economice și generarea locurilor de muncă.
Totodată, în viziunea PNL, obiectivele României pentru domeniul transporturilor sunt legate de eficiența instituțională, simplificarea administrativă, reducerea semnificativă a birocraţiei, promovarea legislaţiei privind parteneriatul public-privat şi privatizarea, mai ales în domeniul serviciilor.
Mai mult, este foarte important ca prioritizarea investiţiilor în domeniul transporturilor să se bazeze pe principiul solidarităţii teritoriale, accesibilităţii, evitării suprapunerilor şi reducerii aglomerării, al liberei circulaţii a mărfurilor şi a persoanelor.
Din păcate, infrastructura de transport românească se situează în continuare la un nivel scăzut de operaționalizare și siguranță în exploatare comparativ cu sistemul european.
De aceea consider că o proiecție bugetară care vine în întâmpinarea realizării de progres în materie de transport și care subsumează la rândul ei decizii strategice cu privire la dezvoltarea infrastructurii de transport în România este binevenită.
Mihai Lupu
Deputat PNL Constanţa