Ministrul Mediului vrea să vă ajute să vă cumpărați mașini, chiar dacă nu aveți bani: fiecare cetățean „are dreptul să își asigure propria mobilitate”

eforie agigea dn 39
Aglomerație pe DN39 Constanța – Mangalia. Avem dreptul la mașini, dar avem și dreptul la drumuri decente?

Ni se vorbește de mult timp despre conceptul „orașe pentru oameni, nu pentru mașini”. De fapt, primarii spun asta. Și cel din Cluj, și cel din Constanța, ca să dăm numai două exemple. Iată însă că ministrul Mediului pare să aibă altă părere. El spune că fiecare cetățean „are dreptul să își asigure propria mobilitate”, iar, dacă nu își permite, statul trebuie să-l ajute.

Ministrul Mediului, Tánczos Barna, consideră că, dacă cineva merge cu o maşină în valoare de 20.000 de euro, veche de 15 ani, dar şi-ar permite una mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi alt nivel, atunci soluţia o reprezintă impozitarea şi descurajarea achiziţionării unor astfel de maşini. El precizează că, dacă cineva cumpără o maşină veche pentru că nu îşi poate permite una nouă, atunci statul trebuie să îl sprijine.

Tánczos Barna a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că la programul Rabla sunt peste 42.000 de solicitări. 

„Sunt peste 39.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor fizice. Sunt peste 2.000 de înscrieri la Rabla Clasic din partea persoanelor juridice. Adunate, Rabla Clasic are rezervări de peste 42.000 de unităţi din aprilie până acum. În cele patru sau cinci luni, acest interes deosebit arată că bugetul actual trebuie suplimentat astfel încât la finalul anului să putem finanţa toate solicitările. Din Rabla Plus vin câteva mii de solicitări, în paralel cu tichetul pentru Rabla Plus se solicită şi sprijinul lui Rabla Clasic. Sunt aproape 50.000 de maşini rezervate folosind tichetul de 7.500 de lei din Rabla Clasic. Este nevoie de o majorare a bugetului, eu susţin o solicitare a AFM, în cazul în care această solicitare ajunge la minister o voi susţine”, a explicat ministrul Mediului. 

Autobuzul, soluție imposibilă și pe alocuri ipocrită

El a fost întrebat ce soluţii caută statul pentru a descuraja importul de maşini vechi, în condiţiile în care în primele şase luni ale anului au intrat în ţara noastră peste 200.000 de asemenea autovehicule. 

„Susţin nevoia schimbării la nivel naţional pe această abordare, este nevoie de o schimbare susţinută şi impusă de Comisia Europeană în procesul de negociere a PNRR. Am început discuţiile cu Ministerul Transporturilor, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Dezvoltării, sper să avem o concluzie în cel mai scurt timp posibil. Susţin că nu putem deveni depozitul de maşini vechi al Uniunii Europene şi, dacă acest lucru înseamnă modificare legislaţiei, voi susţine aceste modificări. Trebuie să abordăm problema în mod raţional, sunt foarte mulţi cetăţeni care nu aduc de bună voie maşini vechi şi nu umblă cu maşini mai vechi de 15 ani în România, sunt situaţii de ordin social, unde trebuie să avem o soluţie pentru acele persoane care încearcă să facă pasul de la o maşină de 15-20 de ani la una nouă”, a transmis Tánczos Barna.

El consideră că trebuie descurajate de la achiziţia unor maşini vechi persoanele care şi-ar putea cumpăra unele noi, dar de altă clasă şi de alt nivel. 

„Nu e tot timpul o problemă de abordare personală. Pentru aceste abordări personale incorecte, soluţia este impozitarea. Dacă cineva merge cu o maşină de 20.000 de euro, veche de 15 ani, şi şi-ar permite o maşină mai puţin poluantă, dar de altă clasă şi de alt nivel, acolo soluţia este impozitarea, descurajarea. Dar pe partea socială, acolo unde cineva şi-ar dori foarte mult o maşină nouă, dar nu îşi permite şi bugetul familiei nu îi permite să îşi asigure propria mobilitate la care are dreptul ca cetăţean şi nu are veniturile respective, statul trebuie să vină în sprijinul lor”, a transmis ministrul Mediului.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Un comandant român de navă, reținut într-un port din Cipru. Motivul este stupefiant

mar aug. 3 , 2021
COMPLETARE 4 august. MAE, precizări despre comandantul român de navă reținut în Cipru Ieri seară, 02 august 2021, în portul cipriot Vassiliko, comandantul de naționalitate română în vârstă de 60 de ani a fost reținut de pe nava Red Garnet. Sindicatul Liber al Navigatorilor cere ajutoruul primului ministru, ministrului Afacerilor […]
marinar red-garnet

V-ar putea interesa și: