Ministrul Transporturilor și-a dat seama de ce Portul Constanța funcționează „în subcapacitate”

sorin grindeanu in portul constanta (2)

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, PSD, a declarat joi că funcţionarea „în subcapacitate” a Portului Constanţa e cauzată în primul rând lipsei modernizării infrastructurii feroviare. El a arătat că au preferat să cheltuie veniturile proprii decât să acceseze fonduri europene, iar lucrul acesta nu îl mai acceptă. Ministrul a mai anunţat că astăzi se face recepţia pe primele 19 linii pe care au intrat în primăvară să le reabiliteze, în Portul Constanţa, iar în prima jumătate a lunii noiembrie se va face recepţia şi pe celelalte 16 linii.

„Această subfuncţionare, sau funcţionarea în subcapacitate a Portului e datorată în primul rând lipsei modernizării infrastructurii feroviare din port. Portul Constanţa a fost gândit în primul rând să se dezvolte prin partea feroviară, în acest moment am ajuns aproape de sută la sută pe capacitatea rutieră a Portului Constanţa”, a afirmat ministrul, precizând că proiecte de dezvoltare sunt necesare şi pe acea zonă.

El a arătat astăzi se face recepţia pe primele 19 linii pe care au intrat în primăvară să le reabiliteze, în Portul Constanţa.

„19 din 35 de linii. În prima jumătate a lunii noiembrie se va face recepţia şi pe celelalte 16 linii, dar nu e destul. Undeva, în primăvară, vă spuneam că am găsit în Portul Constanţa 98 de linii nefolosite, vagoanele acelea celebre lăsate pe linii, cu vegetaţia crescută pe ele de 20 de ani. Iată că primele 35 pe care le-am atribuit în procedură de urgenţă le recepţionăm, unele astăzi, altele în două săptămâni”, a mai afirmat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a menţionat că nici acest lucru nu e de ajuns.

„Noi considerăm că pe viitorul exerciţiu bugetar, pe programul operaţional de Transporturi, trebuie să folosim şi mai mult portul Constanţa, devenind principalul port la Marea Neagră. Şi atunci, acel miliard, sau peste un miliard de euro trebuie folosit pentru a creşte această capacitate”, a afirmat el.

Grindeanu a mai spus că speră ca Portul să stea mai bine la accesarea de fonduri europene, pentru că nu au stat bine în anii trecuţi, „şi au preferat să cheltuie veniturile proprii pe care le făceau decât să acceseze fonduri europene”.

„Lucrul acesta nu îl mai accept, având în vedere că putem să accesăm fonduri europene”, a arătat ministrul.

V-ar putea interesa și:


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Un comentariu la “Ministrul Transporturilor și-a dat seama de ce Portul Constanța funcționează „în subcapacitate”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Suma imensă plătită în Constanța pentru a subvenționa gigacaloria: 203.000 de lei pe zi, în fiecare zi

joi oct. 20 , 2022
Constănțenii plătesc și vor plăti, și în următorii ani, sute de milioane de lei pentru subvenționarea gigacaloriei pentru cei care sunt racordați la sistemul centralizat. Plata se face din bugetul local, în special, deci și din banii celor racordați la sistem, și din ai celor care nu sunt abonați, și […]

V-ar putea interesa și: