Deputatul constănțean Mircea Banias, PNL, a fost ales de colegi vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură. Din această poziție, nu a pierdut nici măcar o zi pentru a aduce în discuție un proiect pe care l-a prezentat pe larg în campania electorală și pe care vrea să îl ducă la îndeplinire: înființarea unei companii românești de navigație maritimă.
Practic, este vorba despre reînființarea flotei maritime a României, altădată mândria țării.
„L-am întrebat dacă i se pare oportun să se înființeze o companie maritimă de navigație românească. I-am și sugerat modalitatea prin care s-ar putea înființa această companie. CFR Marfă are în Portul Constanța un terminal feribot și două nave, Mangalia și Eforie, care sunt de peste zece ani trase pe dreapta. Sunt o adevărată gaură neagră, costurile în momentul actual se ridică la circa 7.000 de euro pe lună pentru companie.”, a spus Mircea Banias.
I-a prezentat ministrului și modul în care se poate înființa această companie.
„I-am spus că s-ar putea face, prin divizare, o nouă companie cu același acționariat ca la CFR Marfă, adică statul român, și să se transfere și pasivul, și activul către noua companie.”, a adăugat parlamentatul constănțean.
I-a vorbit puțin și tradiția țării noastre în domeniul maritim. România a avut flotă dinainte de 1900. Încă de pe vremea lui Carol I s-a creat Serviciul Maritim Român.
„Avem o tradiție de peste 100 de ani. Suntem practic singura țară fost comunistă care are port, ieșire la mare și nu are o flotă națională.”, a afirmat liberalul.
Deși discuția s-a purtat, practic, în prima zi de muncă din noul mandat, ministrul a declarat că este de acord cu ideea.
„Ministrul mi-a spus că i se pare o idee bună, e de acord și va acorda tot sprijinul acestei idei. Primul pas este că va forma un comitet de specialiști care să facă o analiză și să vadă ce ar presupune o asemenea chestiune.”, a punctat Mircea Banias.
E drept, Mircea Banias și Cătălin Drulă se cunosc de mai mulți ani, de aici și disponibilitatea de dialog și încrederea reciprocă. Au fost colegi în Comisia de Transporturi a Camerei Deputaților în ultimii patru ani.
Vă recomandăm și: Biruința, mândria flotei României, se numește acum Tamara Tokoni și face bani pentru africani
Felicitati pentru initiativa, Mircea – sper ca se va concretiza in ceva bun pentru oras !